محتوای تکراری در طراحی سایت چیست و انواع روش‌های رفع مشکل محتوای تکراری کدامند؟

محتوای تکراری در طراحی سایت چیست و انواع روش‌های رفع مشکل محتوای تکراری کدامند؟
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1400/06/13

محتوای تکراری در طراحی سایت چیست و انواع روش‌های رفع مشکل محتوای تکراری کدامند؟

محتوای تکراری در طراحی سایت چیست و انواع روش‌های رفع مشکل محتوای تکراری کدامند؟

امروزه علمی به نام سئو (seo یا Search Engine Optimization) نقشی کلیدی در موفقیت یک سایت یا وبلاگ بازی می کند، البته این علم چیزی نیست جزء رعایت یک سری موارد در جهت ایجاد محتوای استاندارد در وب و آگاهی از نحوه عملکرد موتورهای جستجوگر به عنوان رکن تعیین کننده در افزایش بازدیدها و از طرفی ایجاد محتوای مفید و کاربرپسند برای یاری رساندن به مخاطبان و در نتیجه جلب محبوبیت بیشتر برای سایت یا وبلاگ شما نزد آنان، اما آنچه که سبب می شود .

سوال هایی که از یک شرکت طراحی سایت باید بپرسید.

سئو را علمی پیچیده در وب لقب دهند بیشتر به خاطر گستردگی فاکتورهایی است که در آن نقش بازی می کنند، یعنی این علم خود از زیرشاخه ها و نکاتی فرعی تشکیل شده که رعایت آنها به صورت یک مجموعه در کنار هم می تواند نقش موثری در موفقیت شما در عرصه وب داشته باشد؛ یکی از این فاکتورها داشتن محتوای یکتا و پرهیز از ایجاد عمدی یا سهوی صفحات و مطالب تکراری (duplicate content) است.از آنجا که موتورهای جستجو جهت خزیدن و تجزیه و تحلیل این صفحات زمان صرف می‌نماید لذا در کیفیت نتایج جستجو نیز تأثیر می‌گذارد.

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری تعاریف مختلفی دارد که در زیر به سه مورد از آن اشاره شده است:

  • تعریف اول: در برخی مواقع نیز عنوان و شرح یک صفحه مشابه نیست اما متون آن یکسان است.
  • تعریف دوم: گاهی کل محتوای یک صفحه با صفحه همسان دیگری مشابه است.
  • تعریف سوم: گاهی تگ عنوان و شرح یک صفحه با صفحه دیگر تشابه دارد.

ریشه اصلی مشکل محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری از ارسال مطالب مشابه در صفحات و یا وب سایت‌های مختلف وجود دو یا چند دامنه برای یک سایت و همچنین از برنامه نویسی توسعه نیافته با قوانین سئو ایجاد می‌گردد.

  • مورد اول : خیلی جالب و فنی است، و ریشه اصلی آن HTTP protocol می‌باشد زیرا نمی‌تواند یک روش استاندارد برای شناخت بهترین URL یک صفحه را معرفی نماید. یعنی اینکه به یک صفحه با آدرس‌های متفاوت دسترسی داشته باشیم و در عین حال هیچ اطلاعاتی در رابطه با URL مرجع وجود ندارد.
  • مورد دوم :برخی از مدیران سایت‌ها برای گسترش وب سایت خود محتوا، مقالات و سایر اطلاعات را در سایت‌های دیگر قرار می‌دهند. به عبارت دیگر از استراتژی‌های نادرست لینک ببلدینگ جهت افزایش back link استفاده می‌نمایند. بنابراین در این مورد ریشه اصلی مشکل کسانی هستند که با استفاده از تکنیک‌هایی که با نام کلاه سیاه سئو شناخته می‌شود، سعی در گسترش سایت دارند.
  • مورد سوم : توسط شرکت‌های که تمایل دارند چند دامنه داشته باشند به وجود می‌آید. به عنوان مثال example.com و example.co.uk دو دامین می‌باشند که هر دو آن‌ها یک محتوا را نمایش می‌دهد اما به دلیل عدم استفاده از 301 Redirect مشکل محتوای تکراری ایجاد می‌شود. بنابراین در این مورد نیز صاحبان وب سایت‌های و شرکت‌ها طراحی سایت عامل اصلی ایجاد محتوای تکراری هستند، کسانی که نمی‌دانند چگونه از 301 جهت ست کردن دامین اصلی و فرعی استفاده نمایند.

به عنوان مثال:

http://www.example.com/index.html?somevar

http://www.example.com/index.html

http://www.example.com

http://www.example.com/index.htm

http://www.Example.com

 http://example.com

http://www.example.com/

فناوری‌ها و زبان‌های متفاوتی (Asp.Net, PHP) برای پیاده سازی وب سایت‌های داینامیک وجود دارد و توجه به اینکه تکنولوژی‌های متفاوت ویژگی‌های متفاوتی را ساپورت می‌نمایند وضعیت را کاملا پیچیده می‌سازد. همه مشکلات بالا برای کسانی که نمی‌دانند موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند و چگونه از متدهای استاندارد برای پیاده سازی سایت استفاده نمایند، پیش می‌آید.

پاک سئو چیست؟

تمام URL های بالا می‌توانند به یک صفحه هدایت شوند، اما HTTP protocol می‌بایست یکی را به عنوان بهترین آدرس انتخاب و بقیه آدرس‌ها را به همان صفحه هدایت نمایید به عبارت دیگر http://www.example.com و http://www.example.com/index.html هم می‌تواند طوری پیاده سازی شوند که به یک صفحه هدایت شوند و یا دو صفحه کاملاً مجزا داشته باشند.طراحی سایت در اصفهان

چرا محتوای تکراری یک مشکل است؟

برای درک راحتر محتوای تکراری  که چه مشکلاتی را درست می‌کند، را از نقطه نظر موتورهای جستجو  مختلف بررسی می کنیم. به طور مثال  موتورهای جستجو ابتدا در صفحات سایت می‌چرخند، پس از آن نسبت به تجزیه  و تحلیل آن اقدام می‌نمایند و زمانیکه تجزیه و تحلیل تمام شد، به هر یک از صفحات امتیازی می‌دهند.

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟

هنگامی که کاربر کلمه‌ای را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری وارد می‌نماید، ابتدا جدول شاخص‌های خود را بررسی و سپس نتایج را به کاربر نمایش می‌دهد که هر چه این کار سریع‌تر انجام شود بهتر است. زمانیکه صفحاتی با محتوای تکراری داریم اولاً موتورهای جستجو زمان زیادی را برای ایندکس نمودن آن‌ها صرف می‌نمایند.

و از طرفی هنگامیکه کاربران در نتایج جستجو صفحاتی با مطالب یکسانی ببینند به طور حتم، کلمه کلیدی خود را تغییر خواهند داد و یا کلا از جستجو منصرف می‌شوند. بنابراین محتوای تکراری بر روی رضایت کاربران تأثیر می‌گذارد زیرا نتایج جستجوی با کیفیتی نداریم.طراحی سایت

چگونه مشکل محتوای تکراری را برطرف نماییم؟

  • در حالت اول:در صورتیکه نیاز به ثبت چندین دامنه برای وب سایت خود دارید، ابتدا یک دامنه را به عنوان دامنه اصلی انتخاب و بقیه دامنه‌ها را با استفاده HTTP 301 Redirections تنظیم نمایید. به عنوان مثال در صورتیکه دو دامنه با عنوان‌های (اصلی example.com و ( example.co.uk داشته باشید.

دامنه example.co.uk می‌بایست با استفاده از HTTP 301 Redirections تنظیم شود. تا هر زمان که آن را وارد کریم به example.com هدایت شویم. روش‌های مختلفی برای HTTP 301 Redirections وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تنظیمات DNS ،htaccess ،PHP/ASP/JSP Redirection و غیره اشاره نمود.

  • مورد دوم: کمی پیچیده‌تر است و همان طور که اشاره شد، موتورهای جستجو با تنظیم قوانین سعی دارند که اثرات محتوای تکراری را به حداقل برسانند. آن‌ها از مجموعه قوانین که برای URL تنظیم شده، برای انتخاب بهترین نسخه استفاده می‌نمایند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ساختار لینک‌های خود را بررسی نمایید.طراحی سایت

روی ساختار لینک‌هایتان کار کنید. کاری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تمام لینک‌های سایتتان به بهترین URL هدایت می‌شوند و موقعیتی وجود ندارد که دو لینک متفاوت به یک صفحه هدایت شوند.

  • در مورد سوم: راه حل نسبتاً ساده است. فقط کافیست از ارسال محتوای یکسان به منابع متعدد اجتناب نمایید و همیشه مطمئن شوید که از تکنیک‌های white hat سئو استفاده می‌نمایید. رعایت این نکات در گرفتن لینک بیشتر و از همه مهم‌تر افزایش ترافیک سایت تأثیر می‌گذارد.

 مهم‌ترین چیزهای که شما باید در نظر داشته باشید: تمام پارامترهای کم اهمیت و اضافی همانند ( SESSIONIDS،Sorts ،Specifies و غیره) را از URL حذف نمایید. اگر وب سایت شما با درج عبارت www در نوار آدرس و در عین حال بدون درج آن نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، به طور حتم با مشکل مطالب تکراری روبرو خواهید شد،طراحی سایت

خدمات طراحی سایت چیست؟

چرا که از دید موتورهای جستجو این دو آدرس، دو صفحه مجزا تلقی شده و به طور جداگانه ایندکس می‌شوند، البته برخی از آن‌ها نظیر گوگل تا حدودی قادر به تشخیص آدرس پیش فرض هستند، اما بهتر است یک آدرس را برگزینید و حالت دیگر را با ارسال کد HTTP 301، ریدایرکت نمایید.

دسترسی به سایت با و بدون درج عباراتی چون index.php ،index.html ،index.asp و غیره در ایجاد محتوای تکراری تأثیر گذار است؛ شاید گمان کنید موتورهای جستجو تشخیص می‌دهند که صفحه ایندکس یک سایت، همان صفحه اصلی آن است، اما در پاسخ باید بگوییم که معمولاً این‌طور نیست، در برخی از سرورها ممکن است تنظیمات پیش فرض تغییر داده شود و صفحه اصلی سایت با عبارتی دیگر تنظیم شده باشد؛ لذا فایل ایندکس الزاماً به معنی صفحه اصلی نیست،طراحی سایت در اصفهان

به همین دلیل موتورهای جستجو ممکن است آن را به صورت جداگانه ایندکس نماید، لذا بهتر است صفحه دوم را به صورت استاندارد ریدایرکت نمود. URL هایتان را با استفاده از / به پایان برسانید. Canonical Tag در واقع آدرسی است که به صفحه‌ی مرجع خود اشاره می‌کند،

این آدرس توسط تگ link در header صفحه‌ی تکراری قرار می‌گیرد (در تگ head) همانند زیر: این تگ توسط خصوصیت "rel="canonical برای موتورهای جستجو متمایز می‌شود و زمانی که ربات موتور جستجو به صفحاتی که شامل این تگ هستند می‌رسد، با آن به عنوان یک صفحه‌ی کپی برخورد می‌نماید و کلیه‌ی محتوا و رنک آن را به حساب آدرس ذکر شده قرار می‌دهد.طراحی سایت در اصفهان

چگونه محتوای تکراری ایجاد می‌شود؟

دلایل اشکار برای ایجاد این مشکل، کپی کردن یک متن در صفحه های مختلف با URL های متفاوت می‌باشد و دلیل دیگر آن به استفاده از تکنیک‌های کهنه وقدیمی و برنامه نویسی ضعیف بدون در نظر گرفتن قوانین سئو در طراحی و پیاده سازی وب سایت بر می‌گردد.

آیا محتوای تکراری بر رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد؟

موتورهای جستجو همیشه در پی یافتن مطالبی یکتا از URL های شما هستند تا نتایجی بهتر به کاربران خود نشان دهند، وقتی چند صفحه با URL متفاوت و محتوای یکسان را معرفی می‌کنیم، ابتدا محتوای تکراری را شناسایی می‌کند، سپس سعی می‌کند که صفحه اورجینال را بیابد که به طور معمول این انتخاب را بر اساس عمر صفحه، رنک صفحه و خیلی از گزینه‌های دیگر انجام می‌دهد.طراحی سایت در اصفهان

گوگل در آخرین آپدیت خود با نام گوگل پنگوئن سعی نموده که صفحاتی با محتوای تکراری را به عنوان اسپم بشناسد و به انها امتیاز منفی می‌دهد. تکرار مطالب یکسان و تکراری و URL تکراری  ممکن است موجب شناسایی سایت یا وبلاگ شما به عنوان اسپمر شود که در نهایت موجب حذف آدرس و اطلاعات شما از لیست جستجو و پایگاه داده موتورهای جستجو می‌گردد.

اگرصفحات تکراری در سایت های خود کاهش دهید در این صورت می توانید اعتماد موتورهای جستجو را جلب خواهید کرد که این کار بر روی رتبه سایت شما تأثیر می‌گذارد. از طرفی در صورتی که محتوای تکراری داشته باشد در نتایج جستجو پراکنده می‌شود و در نتیجه بر روی کاهش رنک صفحه تأثیر می‌گذارد. زیرا در حالت عادی بازدیدها به یک مطلب تعلق می‌گیرد و رنک آن نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد و روشن است که اگر این رنک را بین چندین صفحه تقسیم کنیم در نهایت رنک تمام انها کاهش می‌یابد.طراحی سایت

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

طراحی سایت اصفهان

برنامه نویسی،طراحی سایت،طراحی وب سایـت،طراحی سایت فروشگاهی،طراحی سایت شرکتی،طراحی سایت دولتی،طراحی سایت سازمان ها،طراحی سایت خبری،طراحی سایت خصوصی،طراحی سایت نظامی،طراحی سایت ورزشی،طراحی سایت آموزشگاهی،طراحی سایت آموزش آنلاین،طراحی سایت فروش آنلاین،طراحی سایت b2b،سئو،پروژه سئو،انجام پروژه سئو،بهینه سازی وب سایت،افزایش رتبه گوگل،سئو داخلی،سئو خارجی،سئو در اصفهان،سئو تخصصی،سئو اینستاگرام،طراحی اپلیکیشن،ساخت نرم افزار موبایل،برنامه نویسی اندروید(android)،برنامه نویسی آیفون(ios)،دیجیتال مارکتینگ،ساخت نرم افزار حسابداری،ساخت نرم افزار های کامپیوتر،انجام پروژه های شبکه های اجتماعی،افزایش فالور اینستاگرام،ادمین اینستاگرام

طراحی وب سایت ارزان در ایران

طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت در تهران

  • بازدید: 344
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

33