فریم ورک FrameWork چیست ؟

فریم ورک FrameWork چیست ؟
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1400/06/15

فریم ورک FrameWork چیست ؟

فریم ورک FrameWork چیست ؟

فریم ورک FrameWork که در اصطلاح یک چارچوب نرم افزاری گفته می شود مجموعه ای است از کتابخانه های برنامه نویسی و احتمالا مجموعه ای از قوانین برای برنامه نویسان است . به عنوان مثال دات نت فریم ورک محصولی از شرکت مایکروسافت است که متشکل از هزاران کتابخانه ی کوچک به همراه قواعد و ابزارهایی برای توسعه دهندگان برنامه نویسی مختلف در آن قرار دارد .

فریم ورک چیست ؟

یک فریم ورک FrameWork یا یک چارچوب، به برنامه نویسان کمک می کند کدهای کمتری را بنویسند و در زمان کمتری به بهترین نتیجه برسند. در چارچوب فریم ورک و دات نت و مشابه آن، ماشین مجازی جاوا، این امکان قرار دارد که برنامه نوشته شده، روی سیستم عامل های گوناگون به صورت یکسان عمل کند.

فریم ورک های برنامه نویسی

فریم ورک ها به جز نمونه های فوق که به عنوان واسطه ای میان سیستم عامل و برنامه نویس می باشد، در انواع دیگری نیز قابل مشاهده است . برنامه نویسان فارغ از زبان برنامه نویسی که با آن فعالیت می کنند با فریم ورک های برنامه نویسی مواجه اند . این فریم ورک ها که مجموعه ای از کد های از پیش آماده، کتابخانه های برنامه نویسی و قوانین توسعه ی نرم افزار هستند.

سوال هایی که از یک شرکت طراحی سایت باید بپرسید.

به منظور طراحی سایت با زبان php فریم ورک های متفاوتی وجود دارد. فریم ورک هایی مثل Cake PHP, Zend, Symfony, Laraval از این دست فریم ورک ها هستند . این گونه فریم ورک ها به برنامه نویسان کمک می کند بسیاری از کد های تکراری که در اکثر برنامه ها وجود دارد و مورد نیاز برنامه نویسان می باشد را بازنویسی نکنند . همچنین با قوانین موجود در فریم ورک ها، امنیت را بهبود می بخشند، سرعت توسعه را افزایش می دهند و کمک می کنند تا توسعه پذیری کد بهبود یابد.

ساختار MVC در چارچوب یا فریم ورک ها

عبارت MVC یا Model View Controllerواژه ای است که در هنگام کار کردن با فریم ورک ها مورد استفاده قرار می گیرد . این عبارت یک شکل خاص از ترکیب کد های برنامه نویسی است . در این ساختار کد های برنامه به سه بخش تقسیم می شوند . با تقسیم و طبقه بندی کدها، برنامه به صورت سه لایه مجزا از هم در می آید.

پاک سئو چیست؟

برنامه نویسی لایه ای مزایای بسیاری دارد و در این مقاله نمی گنجد . تنها نکته ای که می توان در اینجا بیان کرد این است که در برنامه نویسی  MVC بخش Model  کار ذخیره و بازیابی اطلاعات را بر عهده دارد و بخش View وظیفه ی نمایش اطلاعات به کاربر را بر عهده دارد و بخش Controller دریافت اطلاعات از کاربر و پردازش را بر عهده دارد.بسیاری از فریم ورک های برنامه نویسی شامل ابزاری به نام ORM یا Object-Relational Mapping می باشد که به منظور بهبود روش ارتباط با پایگاه داده است.

در یک پاسخ کلی به این سوال که آیا استفاده از فریم ورک در برنامه نویسی خوب است یا نه؟ می توان گفت بله به طور کلی خوب است. در کاهش زمان توسعه و افزایش قابلیت توسعه پذیری مزایای بزرگی در هنگام برنامه نویسی و طراحی سایت به شما می روند . همچنین می توان در مورد فریم ورک های تحت سیستم عامل مانند جاوا و دات نت، نوشتن به یکباره و اجرا روی چندین سیستم عامل از نظر اقتصادی بسیار پر اهمیت هستند.

ویژگی های یک سایت خوب چیست؟

استفاده از فریم ورک ها به جز در مواردی خاص و برای کاربردهای ویژه، برنامه نویسی و طراحی سایت با فریم ورک می تواند گزینه ای هوشمندانه است . یک نکته مهم و کاربردی در هنگام برنامه نویسی انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی و انتخاب صحیح فریم ورک مناسب که به دانش و تجربه ی زیادی نیازمند است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 


 

طراحی سایت اصفهان

  • بازدید: 377
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

4