معرفی انواع سایت از دیدگاههای مختلف

معرفی انواع سایت از دیدگاههای مختلف
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/12/16

معرفی انواع سایت از دیدگاههای مختلف

تصمیم‌گیری در خصوص اینکه چه نوع سایتی برای شما مفید است و شما را به اهدافتان می‌رساند می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. با این وجود، انواع سایت به شما کمک می‌کنند مناسب‌ترین سایت را بر حسب نیاز و اهداف تجارتی‌تان راه‌اندازی کنید. هر سایت بر روی یک موضوع خاص متمرکز است و اهداف کاربری متفاوتی را دنبال می‌کند. در نتیجه، سایت‌های موجود در اینترنت با یکدیگر تفاوت‌های قابل‌توجهی دارند. انواع سایت از نظر محتوا، کاربرد و طراحی متفاوت است. با ما در ادامه همراه باشید .

انواع سایت ها از نظر طراحی

طراحی سایت تا ۹۴٪ می‌تواند بر اولین برداشت بازدیدکننده تأثیر بگذارد. اما زمانی که برای طراحی سایت اقدام می‌کنیم باید بدانیم با انواع سایت‌ها از نظر طراحی آشنا باشیم تا بهترین مناسب‌ترین طراحی را برای سایتمان انتخاب کنیم.

1-سایت‌های شرکتی

اگر سایت مورد نظر شما یک سایت شرکتی است، باید دارای اطلاعات محصولات و خدمات و درگاه خرید امن باشد. با توجه به اینکه کاربران شما اطلاعات کارت‌های بانکی و اطلاعات شخصی خود را وارد سایت شما می‌کنند لازم است امنیت سایت توسط طراح تضمین شود. از دیگر ویژگی‌های طراحی سایت‌های شرکتی می‌توان به تصاویر محصولات و ویدئوهای آموزشی اشاره کرد که نقش مهمی در تصمیم‌گیری بازدیدکنندگان ایفا می‌کند.

2-وبلاگ‌های شخصی

از انواع سایت‌ها از نظر طراحی می‌توانیم به وبلاگ‌های شخصی اشاره کنیم. این سایت‌ها از طراحی‌های ساده، رنگ‌های محدود و تصاویر باکیفیت استفاده می‌کنند. دیگر ویژگی‌های وبلاگ‌های شخصی شامل ناوبری ساده، طراحی کاربردی و انتخاب فونت مناسب می‌شود.

3-سایت‌های تجاری

سایت‌های تجاری یکی دیگر از انواع سایت از نظر طراحی هستند. این نوع سایت‌ها بسیار شبیه به سایت‌های شرکتی هستند. تضمین امنیت کاربران، انتشار اطلاعات کاربردی، طراحی ساده، ناوبری روان و سازگاری با گوشی‌های تلفن همراه از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت‌های تجاری به شمار می‌روند.

4-سایت‌های خدماتی

در طراحی سایت‌های خدماتی ارائه اطلاعات تماس و دریافت وقت مشاوره مهم‌ترین عناصر مورد نیاز به شمار می‌روند. به عنوان مثال، سایت‌های وکلا سایت‌های خدماتی هستند. توضیحات و اطلاعات شخصی، آدرس دفتر، شماره‌های تماس و دریافت وقت مشاوره مواردی هستند که توسط طراح سایت ایجاد می‌شوند.

انواع سایت از نظر کاربرد

سایت‌ها از نظر کاربرد نیز دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه این بخش سعی کرده‌ایم پرطرفدارترین انواع سایت از نظر کاربرد را برای شما عزیزان گردآوری کنیم.

1-سایت تجاری

یک سایت تجاری بر اساس اهداف خاص و با عناصر منحصر به فردی راه‌اندازی می‌شود. معرفی برند، معرفی محصولات و خدمات، ارائه اطلاعات تماس و نشانی کسب و کار، گفتگو با مشتریان و درگاه پرداخت از مهم‌ترین عناصر موجود در سایت تجاری هستند. به طور کلی، سایت‌های تجاری با سرمایه‌گذاری در تولید محتوا و افزایش فعالیت در بستر اینترنت به دنبال رشد کسب و کارشان هستند.

لوگوی تخصصی، رنگ‌های سازمانی، فونت و طراحی سایت عواملی هستند که باعث ایجاد تمایز سایت‌های مختلف با یکدیگر می‌شوند. در حال حاضر، کسب و کارهای موفق دارای سایت رسمی هستند. اگر انتظار دارید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت یک سایت تجاری جذاب و کاربردی اقدام کنید.یک سایت تجاری بر اساس اهداف خاص و با عناصر منحصر به فردی راه‌اندازی می‌شود. 

2-سایت تجارت الکترونیک

برخی از سایت‌های تجاری فروشگاه‌هایی اینترنتی هستند که به کسب و کارهای مختلف اجازه می‌دهند محصولات خود را در آنها به فروش برسانند. دیجی‌کالا نسخه ایرانی و آمازون نسخه خارجی سایت‌های تجارت الکترونیک است. این سایت‌ها برخلاف سایت‌های تجاری، هیچ‌گونه محتوایی غیر از توضیحات محصولات و اطلاعات کسب و کارها را منتشر نمی‌کنند.

3-وبلاگ‌های شخصی

یکی دیگر انواع سایت از نظر کاربرد، وبلاگ است. وبلاگ‌ها بستر اشتراک‌گذاری روزمرگی‌ها، نظرات و اخبار هستند. به عنوان مثال، وبلاگ WishWishWish با اشتراک‌گذاری خانه‌داری و مد طرف‌داران فراوانی را به خود جذب کرده است. جالب است بدانید بسیاری از این وبلاگ‌ها محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. در نتیجه، اگر به وبلاگ‌نویسی علاقه‌مند هستید می‌توانید امکان فروش محصولات را نیز در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید :

بهترین روش‌ های افزایش بازدید سایت

در انتخاب شرکت طراحی سایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

4-پورتفولیو

بسیاری از افراد برای به نمایش گذاشتن مهارت‌ها و تخصص‌هایشان از سایت‌ها کمک می‌گیرند. به عنوان مثال، یک معمار می‌تواند تصاویر و ویدئوهای پروژه‌های قبلی خود را در سایت بارگذاری کند، برند خود را به بازدیدکنندگان معرفی کند و با انتشار اطلاعات تماس توسط افراد مختلف استخدام شود. سایت پورتفولیو آنلاین  Stefanie Bruecklerیکی از نمونه‌های مختلف این نوع سایت‌ها است.

5-پلتفرم‌های خدماتی

یکی دیگر از انواع سایت از نظر کاربرد سایت‌های ارائه دهنده خدمات خاص هستند. برای درک بهتر این موضوع می‌توانیم سایت نتفلیکس را مثال بزنیم. نتفلیکس یک پلتفرم تولید محتوا است که با ایجاد دسترسی با فیلم‌ها و سریال‌ها، گزینه پرداخت و ایجاد حساب‌های کاربری به دنبال اشتراک‌گذاری محتوای بصری است. فیلیمو و Telewibion نسخه ایرانی این نوع سایت‌ها هستند.

6- سایت آموزشی

سایت‌های آموزشی در واقع پرتال‌های ارائه دهنده دور‌های آموزشی آنلاین هستند. هدف اصلی این سایت‌ها آموزش و افزایش دانش مردم سراسر جهان است. سایت‌های آموزشی دو کاربر مختلف دارند، علاقه‌مندان به آموزش و معلم‌ها. این بدان معناست که شما می‌توانید موضوعات مورد نظران را در این سایت‌ها آموزش ببینید و یا به عنوان معلم یک دوره آنلاین طراحی کنید. محتوای انتشار یافته در سایت‌های آموزشی می‌تواند فایل‌های صوتی و تصویری باشند. علاوه بر این، برخی از این سایت‌ها به دلیل اعتبار بالایی که دارند به صدور گواهینامه پایان دوره می‌پردازند. سایت‌های Udemy و Courear موفق‌ترین سایت‌های آموزشی شناخته شده در اینترنت هستند.

7-وب پورتال

وب پورتال‌ها کلیدی‌ترین ابزار سایت‌های سازمان‌ها هستند. به عنوان مثال، سایت‌های دانشگاهی وب پورتال هستند. کاربران این سایت‌ها می‌توانند با بخش‌های مختلف سازمان ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این نوع سایت‌ها طراحی کاربرپسندی دارند و ناوبری در آنها بسیار ساده است.

8-بروشورها

سایت‌های بروشوری سایت‌های ساده تجاری هستند. کسب و کارهایی که به دنبال حضور آنلاین هستند، اما قصد ندارند برای سایت تجاری سرمایه‌گذاری کنند، از این نوع سایت‌ها استفاده می‌کنند. سایت‌ بروشوری یک سایت ساده است که تنها اطلاعات اولیه محصولات و خدمات و اطلاعات تماس را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

9-سایت غیرانتفاعی

سایت‌های غیرانتفاعی نیز مانند سایت‌های تجاری به حضور آنلاین نیاز دارند. به عنوان مثال، سایت محک یک سایت غیرانتفاعی است. شما در این سایت می‌توانید اطلاعات جامعی را از زمینه فعالیت محک کسب کنید. علاوه بر این، می‌توانید مبالغ مورد نظرتان را به آنها اهدا کنید.

انواع سایت از نظر محتوا

محتوا یکی از مهم‌ترین عواملی است که سایت‌ها را از یکدیگر متفاوت می‌کند. ما در این مطلب توضیح می‌دهیم که انواع سایت از نظر محتوا کدام‌ها هستند و دقیقاً چه مواردی باعث متمایز شدن سایت‌ها می‌شوند.

1-مقالات

مقالات محتواهای بی‌نظیری برای سایت‌ها هستند که طرف‌داران خاص خود را دارند. وبلاگ‌های شخصی، سایت‌های علمی و پزشکی سایت‌هایی هستند که بر اساس محتوای خود بازدید دریافت می‌کنند. سایت‌های آموزشی نیز می‌توانند در این گروه دسته‌بندی شوند. به عنوان مثال، سایت ensani.ir یک سایت جامع در مورد مقالات علمی دانشگاهی است که به شما اجازه می‌دهد به صورت رایگان مقالات مورد نظرتان را دانلود کنید.

2-نظرسنجی

برخی از سایت‌ها با نظرسنجی در موارد خاص داده‌های خود را گردآوری کرده و از آنها نتایج علمی و اجتماعی می‌گیرند. برخی دیگر نیز به شما اجازه می‌دهند با طرح نظرسنجی‌های مورد نیاز خود اطلاعات جامعی را از جامعه هدفتان به دست آورید. سایت Strawpoll یک سایت تخصصی برای ایجاد نظرسنجی است.

3-عکس

با وجود اینکه تمامی سایت‌ها از محتوای بصری به ویژه عکس‌ها برای بیشتر دیده شدن استفاده می‌کنند، برخی از سایت‌ها به طور خاص بر انتشار عکس‌ها متمرکز هستند. به عنوان مثال سایت Flickr سایتی است که در آن عکاس‌های مبتدی یا بامهارت عکس‌های خود را در آن اشتراک‌گذاری می‌کنند.

4-ویدئو

ویدئوها نیز به عنوان تأثیرگذارترین محتوای سایت‌ ها شناخته می‌شوند. با این وجود، برخی سایت‌ها به طور خاص برخی از سایت‌ها به انتشار ویدئو می‌پردازند. یوتیوب با بیش از ۲ میلیارد کاربر محبو‌ب‌ترین این سایت‌ها است.

بیشتر بدانید :

آشنایی با طراحی سایت asp.net

چگونه برنامه‌نویس فول‌استک شویم؟

5-سایت خبری

سایت‌های خبری نیز یکی از انواع سایت‌ها بر اساس محتوا هستند که به پوشش خبرهای منطقه یا جهان می‌پردازند.


در پایان:

یک واقعیت غیرقابل انکار، تغییرات بنیادی در نحوه اجرای پروژه های طراحی سایت در اصفهان میباشد که طی چند سال گذشته الگویی بوده برای همکاران و هم اکنوم جزء لاینفک قراردادهای طراحی سایت در اصفهان شده است .هم اکنون کادر خلاق گروه طراحی سایت اصفهان وب با ایده های نو، نسل جدیدی از برنامه های طراحی سایت را درجهت افزایش رنکینگ وب سایت ها در موتورهای جستجوی و افزایش رضایت مشتری به پیش می برند ..پس از سالها ارائه خدمات طراحی سایت برای شرکت‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی در اصفهان و بخصوص طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای مختلف شهر اصفهان، اکنون همکاران ما در طراحی سایت اصفهان آماده اند تا سالها تجربه را در طراحی سایت شما بکار گیرند

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با طراحی سایت اصفهان وب کلیک نمائید. 


انواع سایت

انواع طراحی سایت

طراحی سایت در اصفهان

  • بازدید: 623
  • پیام: 24

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

2