چگونه نام خود را در گوگل ثبت کنیم؟

چگونه نام خود را در گوگل ثبت کنیم؟
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1400/10/12

چگونه نام خود را در گوگل ثبت کنیم؟

دانستن اینکه چطور کاری کنیم که وقتی کسی اسم ما را در گوگل سرچ می کند، نتایج گوگل مرتبط به ما و نام ما باشد مهارت فوق العاده مهمیست که باید به آن تسلط داشته باشیم.متاسفانه خیلی ها نمی دانند که چطور باید عکس یا اسمشان را در گوگل ثبت کنند و در وهله اول، نمی دانند که چرا باید اینکار را کنند؟ خب، اول از همه بیایید ببینیم چرا باید عکس یا اسممان را در گوگل ثبت کنیم؟ دلیلش به این برمیگردد که ثبت نام و عکس شما در گوگل اهمیتتان را بیشتر می کند.

ثبت اسم در گوگل

اجازه بدهید این مطلب را با یک پرسش از خودمان شروع کنیم. وقتی سؤالی به ذهنمان می‌رسد یا می‌خواهیم در مورد شخصی اطلاعاتی بدست بیاوریم چگونه این کار را انجام می‌دهیم؟ احتمالاً پاسخ بسیاری از ما این است که به گوگل رجوع خواهیم کرد. اگر تا به حال برای مصاحبه کاری هم به سازمانی رفته باشید.

برای اثبات رزومه خود لازم است که کم و بیش میزان فعالیت خود را در حیطه کاریتان، با استفاده از نتایج گوگل نشان بدهید. اگر هم این طرف ماجرا باشید وقتی نام مدیر یا مسئولی را می‌شنوید در گوگل یک سرچ سریع انجام می‌دهید تا بدانید، شخص مورد نظر چه پیشینه ای دارد یا در حال انجام چه فعالیتی است.

پس مهم است که نام ما در لیست نتایج گوگل، به چشم بخورد. چه بهتر که این نتایج در صفحه اول گوگل باشند. قطعاً شما هم موافقید که وجود نام ما در لیست نتایج گوگل می‌تواند تأثیرات مثبتی بر شغل یا رزومه کاری ما داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم چندین نکته را بررسی کرده و ببینیم چگونه می‌توانیم نام خود را در گوگل ثبت کنیم. در ابتدای مطلب لازم به ذکر است که برای اینکه نام خود را در لیست جستجوی گوگل مشاهده کنید بهتر است کمی صبر و حوصله به خرج دهید و تلاش کنید.

چگونه نام خود را در گوگل ثبت کنیم؟

برای اینکه بتوانیم نام خود را در گوگل ثبت کنیم بهتر است کمی با اصول و سیستم گوگل آشنا شویم. وقتی مطلبی را در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی درج می‌کنید سریعاً داخل پایگاه داده‌های گوگل وارد نمی‌شوید بلکه باید کمی صبر کنید تا این صفحاتی که منتشر کرده‌اید توسط ربات‌های گوگل خوانده یا اصطلاحاً Crawl شوند.

وقتی ربات‌ها صفحات شما را دیدند بر اساس کلیدواژه هایی که تشخیص می‌دهند آن‌ها را دسته بندی کرده و ایندکس می‌کنند. وقتی صفحات ایندکس شدند آماده این هستند که در لیست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند. به عبارت فرآیند ایندکس گذاری نوعی تعیین شاخص است که برای هر صفحه به صورت جداگانه انجام می‌شود.

برای اینکه مطلبی در صدر نتایج گوگل قرار بگیرد بایستی که نکات ظریفی اجرا شده باشند که این موضوع مربوط به محدوده سئو است و ما فعلاً در این مطلب در این باره صحبت نخواهیم کرد.

به موضوع خود بر می‌گردیم. چگونه باید کاری انجام دهیم که نام ما در کمترین زمان و به بهترین شکل در گوگل، وجود داشته باشد؟

ثبت نام در گوگل

باید بدانیم که گوگل برخی از شبکه‌های اجتماعی را به عنوان مرجع معتبر خود قرار داده و جستجوی نام افراد را در بسیاری از موارد ابتدا با توجه با این شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد. تا قبل از اینکه گوگل پلاس تعطیل شود یکی از مهم‌ترین مواردی که در جستجوی نام افراد در گوگل نمایش داده می‌شد، پروفایل آن‌ها در گوگل پلاس بود.

 حالا شبکه‌های اجتماعی که از نظر گوگل حائز اهمیت می‌باشند می‌توان به لینکدین و فیسبوک و اینستاگرام اشاره کرد. توییتر را هم می‌توانید در این لیست قرار دهید. به صورت کلی می‌توان گفت اگر به عنوان صاحب مشاغل و یا مدیر کسب و کار فعالیت می‌کنید پیشنهاد ما به شما این است که حداقل ۵۰۰ ارتباط در لینکدین داشته باشد.

وجود این ارتباطات هم به گوگل و هم به افراد دیگر این سیگنال را می‌دهد که شما انسان فعالی هستید و در زمینه شغلی خود بیکار ننشسته اید. همین ارتباطات بالا باعث می‌شود که نام شما به همراه ارتباطاتتان در موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود.

بعد از شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که می‌تواند نام شما را به شکلی مفید و کارآمد در گوگل ثبت کند، وبلاگ شخصی شما است. در هر زمینه‌ای فعالیت می‌کنید می‌توانید یک وبلاگ داشته باشید و با نام واقعی خود تولید محتوا کنید. توجه داشته باشید که این محتوا باید مفید و تا حدی خلاقانه، جدید و خاص باشد تا کاربران را برای خواندن، تشویق کند.

هر چقدر میزان استقبال کاربران از وبلاگ شما بیشتر باشد صفحات آن زودتر ایندکس شده و بالطبع نام شما سریع‌تر در لیست نتایج گوگل قرار می‌گیرد.توجه داشته باشید که علاوه بر محتوای سودمند بهتر است مطالبی که در وبلاگ خود منتشر می‌کنید به روز باشند و مرتبا کار انتشار را انجام دهید .

یعنی برنامه‌ریزی برای درج مطالب داشته باشید و اجازه ندهید که تا مدت‌های طولانی وبلاگ شما با مطالب قدیمی به همان حال باقی بماند.گزینه دیگری که وجود دارد این است که شما نام خود را در سایتتان ثبت کنید و سپس با جستجوی نام خود در گوگل سایت شما در نتایج گوگل ظاهر می شود. اما این امر نیازمند داشتن سایت است.

راه های دیگر ثبت اسم در گوگل:

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند نام شما را در لیست نتایج جستجو ثبت کند این است که در فروم‌های مختلف ولی مرتبط با تخصص خود شرکت کنید و با نام کامل خود، نظراتتان را ایجاد نمایید. این کار باعث می‌شود که کاربران از تسلط شما در حیطه کاری مطمئن شوند و همچنین وقتی نامتان به کرات در فروم ها وجود داشته باشد امکان اینکه در لیست نتایج گوگل، قرار بگیرید بیشتر خواهد بود.

نکات مهم ثبت اسم در گوگل

  • قرار است که نام شما در لیست نتایج گوگل وجود داشته باشد. حتماً می‌دانید که این نام و شهرت باید به شکل مثبتی باشد و به هر شکل و قیمتی، آن را بدست نیاورده باشید.
  • وقتی نام شما در لیست نتایج گوگل قرار بگیرد به همراه آن نوع فعالیت‌های شما روشن می‌شود. برای اینکه تمام اقشار و تعداد زیادی از کاربران را به خود جذب کنید بهتر است که در وبلاگ شخصی و یا اکانت های شبکه اجتماعی خود از صحبت‌های و عقاید تند و تیز سیاسی و اجتماعی دور باشید. اگر فکر می‌کنید که حتماً باید عقاید خود را انتشار بدهید بهتر است از حساب‌ها و نام های مستعار استفاده کنید و این صحبت‌ها را وارد حیطه حرفه‌ای خود نکنید.
  • برای اینکه بتوانید در ثبت اسم خود در گوگل موفق باشید باید اطلاعات لازم در خصوص مبحث سئو را داشته باشید.

صحبت نهایی برای ثبت اسم در گوگل

به طور کلی مانند تمام مواردی که به موتور های جستجو از جمله گوگل، مربوط است برای اینکه نام خود را در گوگل مشاهده کنیم لازم است که کمی صبر و حوصله داشته باشیم و به صورت مستمر تلاش‌ها و فعالیت‌های خود را در اینترنت ادامه بدهیم. توجه داشته باشید این تلاش‌ها وقتی می‌تواند به نفع ما باشد که در راستای معرفی شخصیت حرفه‌ای ما باشد.

ثبت اسم در گوگل


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات طراخی سایت اصفهان مراجعه نمایید.

  • بازدید: 291
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

1