- طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
- 1400/10/01
آشنایی با Pogo Sticking
رسیدن به رتبه اول گوگل با اینکه خیلی نیاز به تلاش و انرژی دارد اما جایگاه با ارزشی است. برای رسیدن به این جایگاه و همچنین نگهداری آن لازم است که صاحبان وب سایت آگاهی های خود را از قوانین پیچیده سئو و گوگل بالا ببرند. بسیاری تصور می کنند که می توان گوگل را دور زد.
شاید این تصور تا حدی درست باشد. اما به قول معروف شما نمی توانید گوگل را برای مدتی طولانی فریب بدهید. گوگل رفتار وب سایت و کاربران آن را زیر نظر دارد و نسبت به جذابیت و کارایی و استاندارد بودن وب سایت است که رتبه سایت را بالا و پایین برده یا تثبیت می کند. برای همین می خواهم در این مقاله درباره Pogo Sticking که کمتر درباره آن صحبت شده برای شما بگویم.
Pogo Sticking
Pogo Sticking شباهت زیادی با نرخ پرش دارد.Pogo Sticking را شاید به توان پرش (از جایی به جای دیگر) به سایت دیگر ترجمه کرد، و زمانی اتفاق می افتد که کاربر جستجویی در گوگل انجام می دهد، روی لینکی در صفحه نتایج جستجو کلیک می کند، سپس وارد وب سایتی می شود اما خیلی سریع با دکمه برگشت به صفحه نتایج جستجو باز می گردد و بر روی نتیجه جستجوی دیگری کلیک می کند. این نوع رفتار کاربر نتیجه مستقیم نارضایتی آنی کاربر از آن صفحه در نتیجه جستجو است. بر خلاف نرخ پرش Pogo Sticking همیشه چیز بدی برای سئو به حساب می آید.
چرا Pogo Sticking اتفاق میافتد؟
دلایل زیادی میتواند باعث Pogo Sticking باشد. اما توجه داشته باشید که دلایل آن با نرخ پرش متفاوت است. برخی از دلایل Pogo Sticking را در ادامه نام میبریم:
محتوای بی کیفیت: اگر محتوایی که تولید کردهاید به سؤال کاربر نا مربوط باشد او با یک نگاه متوجه شده و سایت را ترک میکنید. برای مثال ممکن است عنوان متایی که وارد کردهاید با عنوانهای مطلب هیچ ربطی به هم نداشته باشند، کاربر بی حوصله اینترنت هم به محض ورود به صفحه شما متوجه میشود که به جای اشتباهی آمده و سریع به صفحه نتایج گوگل باز میگردد.
همچنین ممکن است درون صفحه شما پر از تبلیغات رنگارنگ و البته نامربوط به جستجوی کاربر وجود داشته باشد و ظاهری شبیه به اسپم ها به خود بگیرد. در این باره که شک نداشته باشید کاربر به سرعت صفحه شما را ترک میکند. به طور کلی محتوایی که قرار است.
روی وب سایت شما منتشر بشود بایستی اصول گرامر را حفظ کرده و غلط های املایی نداشته باشد همچنین در قدمهای بعدی، مطلبی که نوشته میشود باید به گونهای باشد که کاربر را جذب کرده و به هدفش برساند. هیچ کاربری حوصله خواندن مطالب سنگین یا بی سر و ته را ندارد.
- پایین بودن سرعت بار گذاری صفحه
- تعداد زیادی پاپ آپهای تبلیغاتی و …
- رنگ بندی و طراحی نا کارآمد وب سایت
- ریسپانسیو نبودن وب سایت در صفحه نمایشهای مختلف
- وجود ویدیوها و موزیک هایی که به صورت خودکار پخش میشوند و کاربر نمیتواند آنها را متوقف کند.
راه حل مشکل Pogo Sticking
برای اینکه بتوانیم مشکل Pogo Sticking را بر طرف کنیم، چند راه حل وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم:
وب سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید. در حال حاضر بیش از ۷۰ در صد از کاربران برای بازدید از سایتها از گوشیهای موبایل استفاده میکنند، این آمار نشان میدهد که نمیتوانیم موبایلها را نادیده بگیریم. پس حتماً وب سایتی طراحی کنید که در تمام صفحه نمایشها، قابلیت خوبی داشته باشد به صورتی که کاربران موبایلها وقتی به وب سایت شما مراجعه میکنند.
تمام امکانات وب سایت برای آنها هم فراهم باشد.حتی اگر هدف اصلی وب سایت شما ارائه و فروش محصولات است، به شکلی محتوا تولید کنید که همه کاربران به وب سایت شما جذب شوند. لازم نیست هر کاربری که به وب سایت شما مراجعه میکند حتماً تبدیل به یک مشتری بالفعل شود بلکه تعداد کاربرانی که به سایت شما وارد میشوند باید زیاد باشد در حالیکه آنها را به جواب پرسش نیز برساند.
از به روزترین و بهترین طراحان برای وب سایت خود استفاده کنید، اولین چیزی که کاربر در سایت شما میبیند رابط کاربری آن است که باید هم در ظاهر و هم در کدنویسی در بهترین حالت ممکن باشد تا کاربران را خسته نکند.تمام پاپ آپها و ویدیوهایی که به صورت خودکار پخش میشوند از صفحات وب سایت خود حذف کنید.
حتماً خودتان هم به عنوان یک کاربر، تجربیاتی از این قبیل داشتهاید که وارد سایتی بشوید و با دیدن یک عالمه پنجره پاپ آپ و ویدیو، سریع آن صفحه را ترک کرده باشید.در وب سایت خود قابلیت جستجوی داخلی قرار دهید تا اگر کاربر سؤالی دارد در همان وب سایت شما به پاسخ خود برسد.
محتوایی که در وب سایت شما تولید میشود باید مفید و کارآمد، بدون غلط های املایی و دستور زبان باشد و همچنین با زبانی ساده، نوشته شود تا برای همه کاربران قابل درک شود.هر چند وقت یک بار صفحات وب سایت خود را چک کنید و اگر صفحهای حذف شده به فکر یک صفحه خوب 404 باشید یا آن را به صفحه های مناسب ریدایرکت کنید.
چگونه مشکل Pogo Sticking را حل کنیم؟
بهترین راه برای جلوگیری ازPogo Sticking ، وارد شدن به ذهن جستجوگر است و نه خریدار. این دو لزوما یکسان نیستند و برای همین است که بسیاری از وب سایت ها در اینجا دچار مشکل می شوند. برای حفظ رتبه بندی خوب وب سایت بهتر است که به فکر رضایت کاربرانی باشید که از طریق عبارات جستجو سایت شما را یافته و وارد آن می شوند، حتی اگر آن ها هیچوقت اقدام به خرید کالا یا خدمات شما نکنند.
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما عالی به نظر برسد و به خوبی عمل می کند. یک رابط کاربری روان و با پشتیبانی از دستگاه ها و مرورگر های مختلف برای هر وب سایتی ضروری است. همچنین محتوای خود را برای سهولت درک و خوانایی تقسیم بندی کنید و صفحات خود را برای جذابیت بیشتر با المان های بصری (مانند: عکس، جدول، اینفوگرافیک و غیره) جالب، منحصر به فرد و مرتبط ادغام کنید. در ادامه این مقاله از دارکوب به توضیح بیشتر این راه حل ها می پردازیم.
علل Pogo Sticking غیر مرتبط با محتوا
- سرعت پایین بارگذاری وب سایت
- وجود ویدئو یا صوت پخش خودکار
- تعداد زیاد پنجره های pop-up
- طراحی گیج کننده یا منسوخ
- نا کار آمدی و خرابی عملگر های وب سایت
- وجود تبلیغات زیاد و طراحی های نا مناسب یا آزار دهند آن ها
- سازگار نبودن وب سایت با اندازه مختلف صفحات نمایش مانند موبایل ها
و در آخر...
اگر عملکرد وب سایت شما برایتان مهم است، باید مشخص کنید که دقیقا چه چیزی بر روی عدم موفقیت آن تاثیر می گذارد. برای همین شما می توانید با یک متخصص در حوزه طراحی سایت و سئو تماس بگیرید و از وی بخواهید که سایت شما را برای بررسی مشکلات احتمالی مورد آنالیز یا معاینه قرار دهد.
Pogo Sticking
برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات مراجعه نمایید.
- بازدید: 340
- پیام: 0
نظر دهید
ایمیل شما منتشر نخواهد شد *