آشنایی با PPC ( Pey Per Click)

آشنایی با PPC ( Pey Per Click)
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1400/10/02

آشنایی با PPC ( Pey Per Click)

در این آموزش شما را با اینکه PPC چیست؟ مخفف عبارت Pey Per Click و به معنای پرداخت در ازای کلیک می باشد آشنا می کنیم، ppc نوعی تبلیغات است که در ازای کلیک بر روی تبلیغاتی مانند بنر هزینه دریافت می شود. در ادامه این آموزش به تحلیل این نوع تبلیغات بیشتر می پردازیم.

PPC ( Pey Per Click)

نمونه ایرانی PPC سایت هایی مانند anetwork ،fastclick و clickyab هستند که در ازای هر کلیک هزینه ای از شما دریافت می کنند. در سایت های خارجی هم  گوگل ادوردز و google adsense از معروف ترین PPC ها در جهان است که برای گوگل می باشد، که به شدت استفاده از آن رایج است.

در حقیقیت می توان اینگونه عنوان کرد که یکی از اصطلاحات سئو و البته بیشتر تبلیغات آنلاین که با آن برخورد خواهید داشت PPC می باشد.بی شک PPC یا همان تبلیغات کلیکی نیز مانند هر فعالیتی دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه به چند نمونه کوتاه از این مزایا و معایب می پردازیم.

مزایای  PPC

PPC یا تبلیغات کلیکی، نوعی از تبلیغات ساده است که به سرعت برای شما تولید ترافیک می کند. تبلیغات کلیکی در اولین فرصتی که تبلیغات شما نمایش داده می شود برای شما جذب ترافیک می کند و این مسئله زمانی برای شما خوشایند و جذاب خواهد بود که می خواهید نتایج وب سایت خود را سریع ببینید و زمان زیادی نمی خواهید صرف شود.

نتایجی که از PPC حاصل می شود به خوبی قابل اندازه گیری و ارزیابی می باشد. برخلاف سئو که ارزیابی آن ساده و ملموس نیست (چرا که شما در رقابت با سایرین باید تحلیل کنید که عملکرد خوبی داشته اید یا خیر) اما اینکه PPC نتایج را به راحتی به شما نشان می دهد واقعا جذاب است.

تبلیغات کلیکی یا PPC کنترل را کاملا در اختیار شما قرار می دهد. در تبلیغات کلیکی کنترل همه چیز با خود شماست اینکه چه تبلیغی را نمایش دهید، تبلیغ شما در کدام صفحه و در کدام قسمت از صفحه نمایش داده شود و یا اینکه چه بخشی از کاربران تبلیغ شما را دنبال کنند.

حتی شما امکان و اختیار این را دارید که مشخص کنید کدام کلمه کلیدی برای تبلیغ شما نمایش داده شود. با این روش شما می توانید ترافیک های نتمرتبط و غیر ضروری را مسدود کنید و به هدفی که مد نظرتان است برسید.PPC به سادگی قابل تنظیم است.

دیگر تکنیک های بازاریابی موتورهای جستو شاید هفته ها و ماه ها طول بکشد تا به آن نتیجه دلخواهی که می خواهید برسند در صورتیکه PPC این کونه نیست و به راحتی توسط آن می توانید تجدید نظر کنید و تا آخرین روند و تحولات در این زمینه را برآورده سازد.PPC مقرون به صرفه است.

معایب PPC

اگر PPC را به درستی مدیریت نکنید برایتان هزینه بر و گران خواهد بود. اما در ایران و پس از افت ارزش پول ایران این تبلیغات در سایت های داخلی جذاب شد و در سایت های خارجی دیگر مانند گذشته به صرفه نیست.PPC می تواند برای شما ترافیک تقلبی و بی ارزش نیز تولید کند،

حتی گاها دیده شده که رقبای یک سایت با کلیک های جعلی ، بودجه تبلیغاتی رقیب خود را از بین برده اند.PPC ها همیشه موفقیت آمیز نیستند و اینکه در چه زمانی با چه روشی و در چه سایتی به صورت ppc تبلیغ می نمایید در موفقیت این نوع تبلیغ واقعا تاثیرگذار است.

حتما باید به گونه این تبلیغات را انجام دهید که کاربر در سایت شما یک اکشن انجام دهد تا bounce rate شما افزایش پیدا نکند. حتما در اینجا بخوانید bounce rate چیست؟ چرا که با افزایش bounce rate (نرخ پرش) رتبه ی سئو نیز کاهش خواهد یافت.

SEO و PPC همراه هم

مسلما برای شما که می خواهید وب سایت خوب همراه با نتایج مطلوب داشته باشید این سئوال مطرح شده است که سئو بهتر و زودتر شما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند یا تبلیغات کلیکی(PPC). پاسخ درست این است که بهترین روش این می باشد که از تلفیق سئو و تبلیغات کلیکی استفاده کنید و هم سئو هم تبلیغات کلیکی را در نظر داشته باشید.

هر کدام از این دو روش معایب و مزایایی دارند که زمانی که در کنار هم استفاده می شوند نتیجه بهتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد. ppc سرعت بازدهی بالا و سئو کیفیت مخاطب مرتبط بالایی دارد.

مزایای استفاده از دو روش SEO و PPC  کنار هم
  • موفقیت در کلمات کلیدی مهم در حوزه ی تخصصی و آشنایی همکاران خود شما با خدمات مجموعه شما
  • ترافیک کلی سایت با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب (جهت انتخاب سایت ها و یا مکان های تبلیغاتی درست) در PPC بالا می رود.
  • کلمات کلیدی که هزینه بر هستند با نرخ تبدیل پایین می توانند از PPC به SEO انتقال پیدا کنند.
  • کلمات کلیدی خود را به وسیله PPC تست کنید قبل از اینکه بهینه سازی بلند مدت روی آن انجام دهید.

افزایش اعتبار و آگاهی مشتری از برند شما از طریق PPC

تجربیات به دست آماده نشان داده اند که استفاده و ترکیب از PPC و SEO با هم نتایج خوبی را به همراه دارد. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که این موضوع درباره تمامی کسب و کارها صدق نمی کند اما در مورد کسب و کارهای رقابتی بهتر است که از ترکیب PPC و SEO با هم استفاده شود.تبلیغات ppc را همیشه مکمل تبلیغات دیگر انجام دهید مگر اینکه واقعا بودجه ppc را منطقی هزینه کنید. در حال حاضر تبلیغات کلیکی یکی از ارزان تبلیغات موفق می باشد.

سایر روش های PPC

همان طور که می‌دانید هر زمان که به ازای هر کلیک برای تبلیغاتتان، پولی را بایستی پرداخت کنید، به معنای استفاده شما از روش ppc می‌باشد. گفتنی است این روش با روش‌های دیگر تبلیغات فرق دارد برای مثال زمانی که شما به ازای هر بار نمایش تبلیغتان پولی پرداخت می‌کنید .

یا به ازای نصب اپ شما و سایر موارد توافقی از جمله تعداد اس‌ام اس‌های دریافت شده توسط شما و… مبلغی پرداخت شود، در واقع شما از روش تبلیغ کلیکی استفاده نکرد اید. برای درک بهتر شما از موضوع تبلیغات کلیکی چند مثال دیگر در ادامه مطلب درج شده است:

تبلیغات کلیکی بنری

شرکت‌هایی همچون ای‌نتورک، صباویژن، تپسل و… در کشور ایران یا Google Ads در دنیا، از شما بنر دریافت می‌کنند و در هر وب سایتی که مورد نظر شما است، آن را انتشار می‌دهند، آن گاه در ازای هر کلیک یک مبلغ مشخص را از شما دریافت خواهند کرد.

گفتنی است این مبلغ وابسته به المان‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد برای مثال چنان چه شما قصد داشته باشید تبلیغ خود را تنها برای تهرانی‌ها نمایش دهید، یا فقط در وب‌سایت‌های هنری نمایش یابد و یا این که فقط در ساعت مشخصی دیده شود و…، باید مبلغ بالاتری را برای هر کلیک پرداخت کنید.

تبلیغات همسان-کلیکی

اگر که تبلیغ شما به گونه‌ای باشد که گویی قسمتی از محتوای وب‌سایت تبلیغ‌کننده است، در واقع شما از روش تبلیغات همسان استفاده نموده اید. برای مثال فرض کنید که یک مقاله در زمینه «مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا» در سایت Felan درج شده است،

آن گاه در پایان این مقاله و در بخش مقاله‌های مرتبط، مقاله‌ای از شما با عنوان «اخذ ویزای تحصیلی کانادا» نیز درج شده باشد (اما به گونه‌ای که هیچ کس با یک نگاه متوجه این موضوع که این مقاله برای همین وب‌سایت نیست، نشود)، سپس کاربر حاضر در سایت روی این مقاله کلیک کند و شما در آن مقاله به روشی او را با خدمات حقوقی مهاجرتی خود آشنا کنید، در این صورت گفته می‌شود از تبلیغات همسان کلیکی استفاده کرده اید.

به دلیل این که این گونه تبلیغ‌ها اصلا مشابه سایر تبلیغ‌ها نیستند و گویی قسمتی از محتوای همان وب‌سایت تبلیغ‌کننده است، و از طرفی دیگر، ارتباط محتوایی قوی‌ای بین مقاله شما با محتوای سایت مبدا وجود دارد، توقع داریم که تعداد کلیک‌ها نسبت تعداد نمایش، بیشتر باشد.

تبلیغات کلیکی اینستاگرام و تلگرام

شما یک تبلیغ را در اینستاگرام و یا تلگرام منتشر می‌کنید و با استفاده از ابزارهایی نظیر bit.ly و… تعداد کلیک‌ها را حساب کرده و هزینه‌ای مشخص را به ازای هر کلیک پرداخت خواهید کرد.

تبلیغات کلیکی ویدیویی

در این روش از تبلیغات کلیکی، ویدیوی تبلیغاتی شما در شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب و… درست پیش از پخش ویدیوی مورد نظر مخاطب، پخش شده و چنان چه کاربر بر روی لینک آن کلیک کند، شما بایستی هزینه‌ای را بپردازید.

تبلیغات کلیکی پیامکی

یکی دیگر از روش های PPC ، تبلیغات پیامکی با استفاده از روش پرداخت کلیکی می‌باشد.

Pogo Sticking


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات مراجعه نمایید.

  • بازدید: 313
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

4