معرفی اصطلاحات سئو ( قسمت 2 )

معرفی اصطلاحات سئو ( قسمت 2 )
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/12/06

معرفی اصطلاحات سئو ( قسمت 2 )

در قسمت قبل از مقاله اصطلاحات مهم سئو با قسمتی از این اصطلاحات آشنا شدیم . در صورت تمایل به مطالعه قسمت اول کلیک نمائیددر ادامه به معرفی مابقی این لیست میپردازیم.

 Reffering Domain یا دامنه مرجع

به تعداد لینکی که سایت شما از یک دامنه خاص دریافت کرده باشد، دامنه مرجع می گویند.

 Domain name یا نام دامنه 
خب آخرین اصطلاحی که در این مطلب شما را با آن آشنا می کنیم ساده ترین مطلب است! نامه دامنه یا  Domain name ا ست. به مثال زیر توجه کنیدisfahansite.ir  سایت ماست و نام دامنه ی ما isfahansite می باشد.

Meta Tag یا برچسب متا
به تگ هایی گفته می شود که در صفحات قرار دارند، ولی برای کابران قابل مشاهده نیستند. ولی موتور های جستجو آنها را تشخیص می دهند و علاوه بر تاثیر گذاری روی سئو کاربرد های دیگری نیز دارند که در مطلب زیر می توانید در خصوص آنها بیشتر مطالعه کنید.

Heading Tag یا تگ سر صفحه
این تگ ها داخل محتوا کاربرد دارند و به ترتیب از H1 تا H6 ادامه دارد و ترتیب و اولویت آنها برای موتور های جستجو به این صورت است که h1 مهم ترین تگ سرصفحه و h6 کم اهمیت ترین آنهاست.

Text/HTML ratio یا نسبت کد به متن
این مقدار برابر است با نسبت کد HTML یک صفحه به متن موجود در آن صفحه. به عنوان مثال اگر یک صفحه 100 کاراکتر کد دارد و 500 کاراکتر محتوا، نسبت کد به متن آن یک به پنج است.

Page title یا عنوان صفحه
Title یا عنوان صفحه قسمتی از صفحه وب سایت شما است که اهمیت زیادی در سئو داخلی سایت شما دارد و همچنین اولین کلماتی است که کاربر از صفحه شما می بیند پس باید به اندازه کافی برای او تحریک کننده باشند.


Meta keyword یا کلمه کلیدی متا
استفاده از این متا تگ مدت هاست که از نظر گوگل بی اهمیت است، ولی از آنجایی که شاید در سایت خود به این اصطلاح برخورد کنید، قصد ما صرفا آشنا کردن شما با این اصطلاح بود.

Meta Description یا توضیحات متا
Meta Description که یکی از مهم ترین متا تگ ها می باشد، متن کوتاهی است که در زیر عنوان نتایج جستجو به شما نمایش داده می شود.

  یا اصطلاحا تکرار بیش از حد کلمات کلیدی Keyword Stuffing
به تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن Keyword Stuffing می گویند.

بیشتر بخوانید :

ارزشمندی کلمات کلیدی

خزنده، Robot، Crawler یا Spider
وظیفه موارد بالا این است که سایت شما را مورد خزش قرار دهند یا به زبان ساده تر سایت شما را بررسی کنند و اطلاعات شما را جمع آوری کرده تا به موتور های جستجو تحویل دهند و وب سایت شما را اصطلاحا ایندکس کنند. .

Sitemap یا اصطلاحا نقشه سایت
نقشه سایت یک راهنما برای موتور های جستجو است که لینک های داخلی و آدرس صفحه های سایت در آن قرار دارد و به خزنده ها کمک می کند که سایت شما را زود تر ایندکس کنند.

Google webmaster tool یا ابزار مدیریت گوگل
ابزار مدیریت سایت گوگل که به آن Google Search Console یا GWT نیز گفته می شود، یک ابزار برای مدیران است و به وسیله آن بهینه سازی و روند سایت در گوگل را بررسی می کنند.

Google Analytics یا ابزار تحلیلگر گوگل
گوگل آنالیتیکس یک ابزار تحلیلگر سایت است که آمار بسیار دقیقی در خصوص بازدید صفحات به مدیرات سایت ها می دهد. جهت مطالعه مقاله گوگل آنالاتیکس Google Analytics چیست؟ کلیک نمائید 


Over Optimization یا بهینه سازی بیش از حد
بهینه سازی بیش از حد فعالیت های است که باعث می شود سئو سایت شما مصنوعی به نظر برسد و در نتیجه احتمال پنالتی شدنتان بالا برود.

Impression یا تاثیرگذاری
Impression در لغت به معنی تاثیر گذاری می باشد و در دنیای وب به معنی میزان دیده شدن شما در صفحه نتایج است.

CTR مخفف Click Through Rate
CTR عبارت است از نسبت کلیک و مشاهده شدن، به رتبه سایت. به عنوان مثال فرض کنید سایت شما در رتبه 3 گوگل است و کلمه کلیدی مورد نظرتان که روی آن کار کرده اید (چشم) می باشد، در این صورت اگر در روز 10 بار کلمه چشم جستجو شود و روی سایت شما 4 بار کلیک شود CTR سایت شما 40 درصد است.

Visitor یا بازدید کننده
بازدید کننده یک شخص منحصر به فرد است و از طریق IP شناخته می شود و به این صورت اگر شخصی 20 بار هم به سایت شما بیاید با هم یک بازدید کننده محسوب می شود.

Bounce Rate یا نرخ تبدیل
عددی است که میزان دفع شدن مخاطبان از سایت شما را نمایش می دهد و هر چقدر این عدد بزرگتر باشد، نشان دهنده این است که سایت شما برای مخاطب جالب نیست.

Hit  یا ضربه موفق به وب سایت شما
زمانی که یک خزنده به سایت شما وارد می شود و به لینک ها و تصاویری برسد که خارج از سایت شما باشند، این موضوع به عنوان یک Hit در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال زمانی که سه لینک خارجی در صفحه خود داشته باشید، خزنده 3 Hit برای شما در نظر می گیرد.

 Google Page Rank یا رتبه صفحه در گوگل
این رتبه بندی تا سال 2012 نشان دهنده قدرت سایت بود و از 0 تا 10 به سایت شما نمره می داد. اما از سال 2012 این موضوع کم رنگ تر شد و اهمیت خود را از دست داد.

Google Keyword Planner یا برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل
Google Keyword Planner یک ابزار برای انجام مراحل اولیه خرید کلمه کلیدی در گوگل است و همچنین به شما نشان می دهد که کلمه یا عبارت مورد نظر شما چند بار در ماه و سال جستجو شده است.

Google Trend یا  روند کاری گوگل
این معیار ماکزیمم تعداد جستجو در گوگل را در قالب یک نمودار به شما نشان می دهد.

White Hat SEO یا اصطلاحا سئو کلاه سفید
اصطلاح کلاه سفید در کل معنی درست و سالم عمل کردن است و در دنیای سئو به روش هایی گفته می شود که بدون هیچ گونه تقلب و کاملا مطابق با قوانین گوگل سعی در سئو سایت دارند.

Black Hat SEO یا اصطلاحا سئو کلاه سیاه
کلاه سیاه در هر گونه فعالیتی نشان دهنده تقلب و به زبان عامیانه زیر آبی رفتن است. در سئو کلاه سیاه از روش هایی مانند اسپم و سایر روش های غیر معمول استفاده می کنند و سعی می کنند که به این صورت گوگل را دور بزنند.

به چه دلیل باید با سئو کلاه سیاه اشنا شوید؟

Spam یا اصطلاحا هرزنامه
هر چیزی که برای کاربر مفید نباشد یا بهتر بگوییم برای او مزاحمت ایجاد کند اسپم نامیده می شود. به عنوان مثال برای اسپم می توان از لینک سازی نامعتبر، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و کامنت گذاری بیش از حد برای لینک سازی نام برد. در ضمن باید به یاد داشته باشید که گوگل رابطه خوبی با اسپمر ها ندارد و همیشه به دنبال جریمه کردن آنهاست.

الگوریتم موتورهای جستجو
هر موتور جستجو برای رتبه بندی صفحات بررسی شده خود دستورالعمل ها و روش های خاصی دارد که به آنها الگوریتم می گویند.

Crawl Error یا اصطلاحا خطای خزش
زمانی که خزنده های موتور جستجو در انجام خزش یک صفحه دچار مشکل شوند و نتوانند بررسی خود را انجام دهند، ربات ها و خزنده ها با خطا و مشکل روبرو شده اند و به این خطا، خطای خزش می گویند. دلیل این خطا ها ممکن است متفاوت باشد

URL مخفف uniform resource location 
URL همان آدرسی است که در فضای وب شما را به صفحات مورد نظرتان می رساند، به عنوان مثال (https://poshesh.com/home/blogs?page=1) یک URL است.

Image Seo یا اصطلاحا بهینه سازی تصاویر
به مجموعه اقداماتی که برای بهبود سئو تصاویر و بالا بردن رتبه آنها در صفحه نمایش جستجوی مخصوص تصاویر انجام می شود بهینه سازی تصاویر یا سئو تصاویر می گویند.

Alt Image یا اصطلاحا متن جایگزین عکس
وظیفه این متن رساندن مفهوم و موضوع عکس به موتور های جستجو است و تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی تصاویر یا سئو تصاویر دارد. 

Domain Authority یا اصطلاحا اعتبار دامنه
اعتبار یکی از فاکتور های مهم در هر دامنه است که توسط سایت MOZ ارائه می شود و هر چقدر بیشتر باشد، قدرت سئو سایت شما نیز بیشتر است. از آنجایی که اعتبار مطلق و دقیق نیست و باید به صورت نسبی محاسبه شود، مقدار دقیق آن برای هر موتور جستجو برای ما مخفی است. ولی با سایت MOZ شما می توانید یک مقدار نزدیک به اعتبار به دست آمده توسط موتور های جستجو را به دست بیاورید.

 Page authority یا اصطلاحا اعتبار صفحه
اعتبار نیز مانند اعتبار دامنه یک معیار ارائه شده توسط شرکت MOZ است که در آن فاکتور های مختلفی که در کیفیت سئو صفحات شما موثر است را در نظر می گیرند. مطلب زیر در مورد اعتبار صفحه می تواند شما را راهنمایی کند.

بیشتر بخوانید : 

تاثیر پسوند دامنه بر سئو در طراحی سایت

website trafic یا اصطلاحا ترافیک وب سایت

Traffic به میزان بازدید و شلوغ بودن سایت شما ترافیک گفته می شود.

صفحه 404
صفحه ای است که در زمان هایی که صفحه درخواستی کاربر وجود ندارد به او نشان داده می شود.

Arcticle Submission یا اصطلاحا ثبت مقاله
ثبت مقاله یکی از روش های قدیمی سئو است که حتی همین الان هم مورد استفاده و موثر است. در این روش در سایت های دیگر اقدام به نوشتن مقاله و انتشار آن می کنند.

کد دستوری Robots.txt
Robots.txt یک فایل متنی در قسمت هاست وب سایت شما است و وظیفه آن این است که به موتور های جستجو اعلام کند که کدام صفحات را بررسی نکنند. استفاده از Robots.txt می تواند برای سئو سایت شما بسیار مفید یا بسیار مخرب باشد. به همین دلیل شما باید در مورد استفاده از آن اطلاعات کافی داشته باشید.

 یا اصطلاحا کلمات مورد جستجوQuery
Query در لغت به معنی تقاضا است و در سئو به عبارت و کلماتی که جستجو شده است می گویند.

Ranking یا رتبه بندی
این اصطلاح یکی از آشنا ترین اصطلاحات سئو  است. رتبه بندی می تواند به دو صورت در نظر گرفته شود.

اول این که رتبه را تعداد بازدید های یک سایت در نظر بگیریم که در این صورت هر چقدر عدد رتبه بندی یا رنکینگ بیشتر باشد یعنی سایت شما در وضعیت بهتری قرار دارد.

راه دوم برای در نظر گرفتن رتبه بندی این است که رتبه را جایگاه سایت در صفحه نتایج گوگل تلقی کنیم و به این صورت هر چقدر عدد رتبه شما به 1 نزدیک باشد وضعیت شما نزدیک شود شما از وضعیت بهتری برخوردارید.
Social Signal یا سیگنال های اجتماعی
سیگنال های اجتماعی همانطور که از اسمش پیداست بازخورد هایی است که موتور های جستجو از شبکه های اجتماعی می گیرند که به زبان ساده همان تعداد فالوور یا دنبال کننده، لایک، کامنت و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، گوگل پلاس و پینترست و... است. 

Reputation and Popularity یا اصطلاحا محبوبیت و مشهور بودن سایت
محبوبیت و شهرت سایت یا همان Reputation and Popularity به معنی تعداد لینک های استفاده شده از این سایت در وب سایت های معتبر و معروف و استفاده آن در شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال سایتی مانند ویکی پدیا یک سایت مشهور و محبوب است که صد البته قدرت بسیار بالایی هم دارد.


Stop Word یا اصطلاحا کلمات نگهدارنده
به کلمه هایی مانند: ادامه مطلب، اینجا، اینجا کلیک کنید و سایر موارد این چنین Stop word گفته می شود.

Hidden link یا اصطلاحا لینک های مخفی
همانطور که از اسمشان پیداست لینک هایی هستند که در صفحه وجود دارند ولی از چشمان شما مخفی هستند و در روش هایی که مربوط به سئو کلاه سیاه است استفاده می شود.

SandBox یا اصطلاحا ظرف ماسه
سند باکس یک محل نگهداری برای سایت های صفر و تازه کار در گوگل است. همچنین علاوه بر سایت های تازه تاسیس، سایت هایی که دارای مشکلاتی مربوط به سئو هستند نیز در سند باکس گوگل قرار می گیرند.

رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی محتوایی است که زیرکانه و در لفافه برای برندی خاص تبلیغ می‌کند و در جایی به جز سایت یا شبکه‌های اجتماعی آن برند منتشر می‌شود. این روش یکی از بهترین روش‌های بک لینک گرفتن دائمی از منابع معتبری مثل خبرگزاری‌های پربازدید یا اینفلوئنسرهای محبوب است.

سایت واید لینک - Sitewide-link
لینک های سایت واید، بک لینک هایی هستند که در صفحات مختلف سایت تکرار می‌شوند؛ لینک‌هایی که در فوتر یا سایدبار سایت شما دیده می‌شوند. لینک‌های سایت واید اگر بی ارتباط با موضوع سایت شما باشند، مشمول الکوریتم پنگوئن می‌شوند و گوگل سایت متخلف را جریمه می‌کند.

نتیجه گیری

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و از آن لذت کافی برده باشید. در ضمن اگر به نظرتان اصطلاحی از دید ما پنهان مانده است یا فراموش کردیم  در لیست خود توضیح دهیم، آن را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید تا به سایر خوانندگان این مطلب کمک کنید.


سئو 

سئو در اصفهان

سئو اصفهان

  • بازدید: 636
  • پیام: 18

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

7