ارزشمندی کلمات کلیدی

ارزشمندی کلمات کلیدی
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/10/26

ارزشمندی کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت مهم‌ترین بخش از سئو سایت است که رتبه آن را در موتورهای جستجو به ویژه در موتور جستجوی گوگل به طور ویژه‌ای افزایش می‌دهد. اما این مسئله بدین معنا نیست که باید از هر کلمه کلیدی برای افزایش رتبه سئو سایت در محتوای آن استفاده کرد بلکه بدین معنا است که باید از کلمات کلیدی که از میزان جستجوی بالایی برخوردار هستند و درواقع از کلمات کلیدی که از ارزش بالایی برخوردار هستند در محتوای وب سایت خود استفاده کنیم تا بتوانیم رتبه سایت خود را براساس آن کلمات کلیدی با ارزش به طور چشم‌گیری در موتورهای جستجو افزایش دهیم.

از این‌رو می‌توان گفت که اولین گام برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شناسایی کلمات کلیدی با ارزش و استفاده از آن‌ها در محتوای وب سایت است اما سوال مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که چگونه باید ارزش کلمات کلیدی را شناسایی کنیم؟ ادامه این مقاله را دنبال کنید تا به شما تکنیک‌هایی را جهت شناسایی ارزش کلمات کلیدی آموزش دهیم. 

با ابزار Keyword Planner میزان جستجوی کلمات کلیدی را بررسی کنید

همانطور که می‌دانید تعداد افرادی که برای افزایش رتبه سئو سایت خود از سرویس تبلیغات گوگل یا همان Google Adwords استفاده می‌کنند بسیار زیاد است. سرویس تبلیغات گوگل دارای ابزار جانبی به نام Keyword Planner است که این ابزار میزان جستجو و سطح رقابت کلمات کلیدی که در آن وارد کنید را به شما نمایش می‌دهد.

البته گوگل کمی کار با این ابزار جانبی را در سرویس تبلیغات خود Google Adwords دشوار کرده است به گونه‌ای که باید در این سرویس تبلیغاتی گوگل یک کمپین تبلیغاتی بسازید تا بتوانید از این ابزار کاربردی برای بررسی و سنجیدن میزان جستجو و سطح رقابت کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید. فراموش نکنید پس از اینکه کلمه کلیدی مدنظر خود را در ابزار Keyword Planner وارد کردید، علاوه‌بر اینکه میزان جستجو و سطح رقابت آن را مورد بررسی قرار می‌دهید، روند صعودی بودن یا نزولی بودن جستجوی آن را طی یک سال گذشته نیز بررسی کنید.

درصورتی که روند جستجوی کلمه کلیدی مدنظر شما طی یک سال گذشته نزولی بوده است از آن در محتوای وب سایت خود استفاده نکنید چراکه نتیجه مثبتی نخواهید گرفت. 

پیشنهادات گوگل را جدی بگیرید

اگر توجه کرده باشید همیشه پیشنهادات گوگل در دو حالت به شما نمایش داده می‌شود. حالت اول شامل زمانی است که شما در حال وارد کردن کلمات کلیدی در کادر جستجوی گوگل هستید که گوگل در پایین عباراتی که تایپ می‌کنید کلمات کلیدی ارزشمندی را به شما نمایش می‌دهد و حالت دوم شامل زمانی است که عبارت مدنظر خود را در کادر جستجوی گوگل وارد کرده‌اید و اینتر را زده‌اید، در این حالت کلمات کلیدی در انتهای صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل به شما نمایش داده می‌شود.

از این‌رو می‌توانید در هر دو حالت از کلمات کلیدی ارزشمندی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید مطمئن باشید که کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط گوگل، همان کلمات کلیدی هستند که بارها و بارها توسط کاربران اینترنت مورد جستجو در گوگل قرار گرفته‌اند از این‌رو با توجه به آن‌ها و استفاده از آن‌ها در وب سایت خود می‌توانید رتبه سئو سایت خود را به طور چشم‌گیری افزایش دهید.

 

با ابزار KW Finder میزان جستجو و رقابت‌پذیری کلمات کلیدی را تعیین کنید

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی که می‌توانید برای بررسی میزان جستجو و رقابت‌پذیری کلمات کلیدی از آن استفاده کنید، ابزار KW Finder است. یکی از بهترین ویژگی‌ها و مزایای این ابزار این است که دو پارامتر میزان جستجو و رقابت‌پذیری کلمات کلیدی را به طور هم‌زمان مورد تحلیل و بررسی قرار داده و نتایج را به شما نمایش می‌دهد. برای اینکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید تنها کافیست که در وب سایت آن ثبت نام کنید. درضمن روزانه امکان وارد کردن 5 کلمه کلیدی و بررسی میزان جستجو و رقابت‌پذیری آن‌ها را به صورت رایگان دارید. 

به دنبال کلمات کلیدی طولانی ارزشمند باشید

کلمات کلیدی یا به صورت کوتاه توسط کاربران اینترنت جستجو می‌شوند یا به صورت طولانی. از این‌رو می‌توان گفت که کلمات کلیدی از این نظر شامل دو نوع: کلمات کلیدی طولانی و کلمات کلیدی کوتاه هستند. شاید باورتان نشود اما 75 درصد از کاربران اینترنت از کلمات کلیدی طولانی در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید از این مسئله به نفع خودتان استفاده کنید به گونه‌ای که در کنار استفاده از کلمات کلیدی کوتاه در محتوای وب سایت خود از کلمات کلیدی طولانی در محتوای وب سایت خود نیز استفاده کنید تا از این طریق نیز بتوانید رتبه سئو سایت خود را در موتورهای جستجو به ویژه موتور جستجوی گوگل افزایش دهید.

رقبای خود را زیر نظر بگیرید

یکی دیگر از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید میزان ارزش کلمات کلیدی را بررسی کنید این است که رقبای خود را زیر نظر بگیرید. به گونه‌ای که وب سایت‌ آن‌ها را بررسی کنید و ببینید که بیشتر از چه کلمات کلیدی اصلی استفاده کرده‌اند سپس با استفاده از ابزارهایی که به شما معرفی کردیم میزان جستجو و رقابت‌پذیری آن کلمات کلیدی را بررسی کنید و اگر به نتیجه مطلوبی رسیدید شما نیز از آن کلمات کلیدی در محتوای وب سایت خود استفاده کنید تا بتوانید رتبه سئو سایت خود را براساس آن کلمات کلیدی در موتورهای جستجو افزایش دهید، دقیقا مانند رقبایتان. البته در مقالات قبلی ابزارهای بسیار زیاد و کاربردی را برای بررسی میزان رقابت و جستجو کلمات کلیدی به شما معرفی کردیم که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. 

مقالات پیشنهادی:

تکنیک های اساسی سئو خارجی

معرفی تعدادی نرم افزار سئو


کلمه کلیدی

جستجوی کلمه کلیدی

سئو سایت

  • بازدید: 176
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

5