ابزارهای که به شما در انتخاب کلمات کلیدی کمک میکند

ابزارهای که به شما در انتخاب کلمات کلیدی کمک میکند
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/10/04

ابزارهای که به شما در انتخاب کلمات کلیدی کمک میکند

در مقاله نقش کلمات کلیدی در سئو 2020 به اهمیت کلمات کلیدی به تفضیل پرداختیم در یانمقاله برآنیم تا شما را با ابزارهایی که در انتخاب صحیح کلمات کلیدی کمک رسان هستند آشنا کنیم.

از آن جایی که اکثر کاربران اینترنت از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند و درواقع گوگل محبوب‌ترین موتور جستجو است قصد داریم ابزارهای پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی که برای این موتور جستجو طراحی شده‌اند را به شما معرفی کنیم و سپس بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی برای وردپرس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آن‌ها برای افزایش رتبه سئو سایت خود استفاده کنید. بنابراین ادامه این مقاله را از دست ندهید. 

• ابزار  LONGTAIL PRO

همانطور که می‌دانید هر یک از عباراتی که کاربران اینترنت در کادر جستجوی گوگل وارد می‌کنند، همان کلمات کلیدی هستند از این‌رو می‌توان گفت در کل کلمات کلیدی یا به صورت کوتاه هستند یا طولانی.

براساس تحقیقاتی که بر روی جستجوهای کاربران در موتورهای جستجو صورت گرفته است، بیشترین عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو، سرچ می‌کنند به صورت طولانی هستند .از این‌رو می‌توان گفت که اگر در کنار استفاده از کلمات کلیدی کوتاه و اصلی از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید رتبه سئو سایت شما در موتورهای جستجو افزایش پیدا می‌کند.

اکنون می‌خواهیم ابزاری را به شما معرفی کنیم که بهترین کلمات کلیدی طولانی را به شما معرفی می‌کند، نام این ابزار، LONGTAIL PRO است. البته این ابزار علاوه‌بر پیشنهاد کلمات کلیدی طولانی به شما به گونه‌ای طراحی شده است که هر یک از کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل می‌کند و این مسئله فوق‌العاده است. تجزیه و تحلیل هر یک از کلمات کلیدی توسط این ابزار این امکان را به شما می‌دهد که کلمات کلیدی محبوب و پراستفاده را مشاهده کنید تا بتوانید به راحتی از آن‌ها در وب سایت خود استفاده کنید.

البته لازم است اشاره کنیم که این ابزار پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی رایگان نیست به گونه‌ای که باید در وب سایت آن عضو شوید و سپس مبلغی را پرداخت کنید تا بتوانید از آن برای مشاهده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل آن استفاده کنید. 

• ابزار  Google Keyword Planner

ممکن نیست که حداقل یک بار نام ابزار Google Keyword Planner  را نشنیده باشید. چراکه این ابزار، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی است. البته دلیل محبوبیت این ابزار این است که می‌توان به صورت کاملا رایگان از آن برای پر استفاده‌ترین کلمات کلیدی استفاده کنید.

البته محبوب بودن ابزار Google Keyword Planner تنها به دلیل رایگان بودن آن نیست بلکه این ابزار زیر نظر گوگل می‌باشد و این یعنی هر کلمه کلیدی که به شما پیشنهاد می‌دهد توسط گوگل مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است از این‌رو استفاده از آن در وب سایت موجب افزایش رتبه سئو آن در موتورهای جستجو می‌شود. از آن جایی که این ابزار با گوگل ادوردز ادغام شده است شما باید یک اکانت در گوگل ادوردز ایجاد کنید تادرنهایت اجازه داشته باشید از این ابزار استفاده کنید.

البته می‌توان گفت که عملکرد ابزار LONGTAIL PRO بهتر از این ابزار است چراکه Google Keyword Planner تنها کلمات کلیدی پر استفاده را به شما نمایش می‌دهد و آن‌ها را تجزیه و تحلیل نمی‌کند تا بتوانید میزان محبوبیت و استفاده از هر کلمه کلیدی را با سایر کلمات کلیدی مقایسه کنید تا درنهایت بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید در حالی که ابزار LONGTAIL PRO در کنار پیشنهاد کلمات کلیدی پر استفاده و محبوب در بین کاربران اینترنت، آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل نیز قرار می‌دهد.

• ابزار  SEMRUSH

یکی از بهترین ابزارهای پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی ، ابزار SEMRUSH است که کاربرد بهتری نسبت به دو ابزار قبلی که به شما معرفی کردیم، دارد. چراکه علاوه‌بر پیشنهاد بهترین و پر استفاده‌ترین کلمات کلیدی به شما، وب سایت شما را بررسی می‌کند و کلمات کلیدی اصلی و طولانی که در وب سایت خود استفاده کرده‌اید را با وب سایت‌های رقیب شما مقایسه کرده و کلمات کلیدی وب سایت‌های رقیب که از میزان جستجوی زیادی برخوردار هستند به شما نمایش می‌دهد.

البته کاربردهای این ابزار تنها به این موارد ختم نمی‌شود بلکه ترافیک وب سایت شما و نمایش آن در موتورهای جستجو را آنالیز کرده و براساس نمودارهای مختلف به شما نشان می‌دهد. البته لازم است اشاره کنیم که این ابزار تنها به مدت 14 روز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید از آن استفاده کنید، پس از پایان 14 روز درصورتی که از این ابزار رضایت داشتید می‌توانید مبلغی را برای استفاده مجدد از آن پرداخت کنید.

• ابزار   Keywords Everywhere

این ابزار جستجوی کلمات کلیدی موجب کاهش چشم‌گیر مدت زمان تهیه لیست کلمات کلیدی با میزان جستجوی بالا می‌شود. از این‌رو می‌توانید با سرعت بیشتری کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت خود پیدا کنید. از دیگر ویژگی‌ها و مزایایی که این افزونه دارد می‌توان به محاسبه میزان سختی کلمات کلیدی، محاسبه میزان سرچ هر یک از کلمات کلیدی و ... اشاره کرد.

• ابزار  MozBar 

یکی دیگر از افزونه‌های فوق‌العاده که با استفاده و ساخت یک اکانت در آن که کاملا رایگان است می‌توانید رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو مشاهده کنید، افزونه MozBar است. البته در کنار اینکه می‌توانید گزارش‌هایی را از این افزونه جهت میزان رتبه سئو سایت شما در موتورهای جستجو مشاهده کنید می‌توانید پیشنهادات مختلفی مبنی بر استفاده از کلمات کلیدی که از میزان جستجوی بالایی برخوردار هستند را نیز دریافت کنید.

 

افزونه‌های پیشنهاد‌ دهنده کلمات کلیدی برای وردپرس

• ابزار  WP Keyword Suggest

همانطور که می‌دانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوایی است که امروزه وب سایت‌های زیادی براساس آن طراحی می‌شوند. این سیستم مدیریت محتوا علاوه‌بر اینکه ابزارهای متعددی را برای سئو وب سایت در اختیار مدیر وب سایت قرار می‌دهد، دارای افزونه‌های متعددی نیز است که بهترین  پراستفاده‌ترین کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می‌دهند تنها کافیست که این افزونه‌ها را جستجو کرده و آن‌ها را بر روی وردپرس نصب کنید.

یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس در این زمینه افزونه WP Keyword Suggest است که می‌تواند کلمات کلیدی با میزان جستجوی بالا را به شما نمایش دهد به ویژه کلمات کلیدی طولانی که بیشتر توسط کاربران اینترنت مورد جستجو قرار می‌گیرند. 

افزونه‌های پیشنهاد‌ دهنده کلمات کلیدی برای سایر مرورگرها

• ابزار RB Keyword Research Plugin

درصورتی که از مرورگر گوگل استفاده نمی‌کنید یا وب سایت شما براساس CMS‌های اختصاصی طراحی و تولید شده است می‌توانید از افزونه RB Keyword Research Plugin استفاده کنید این افزونه بر روی موتورهای جستجو مختلفی مانند بینگ و یاهو نصب می‌شود و بهترین کلمات کلیدی با میزان جستجو و ترافیک بالا را به شما نمایش می‌دهد.

در پایان: 

تمامی ابزارهای پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم و افزونه‌های پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی که در این مقاله آن‌ها را معرفی کردیم، هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند از این‌رو شما باید متناسب با نوع کسب‌وکار و وب سایتی که دارید هدف خود را از افزایش رتبه سئو سایت خود مشخص کرده و سپس از میان این ابزارها و افزونه‌ها، گزینه مناسب و مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا از آن بهترین نتیجه را بگیرید. اکثر ابزارهای پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی که به آن‌ها اشاره کردیم یا کاملا رایگان بودند یا برای مدت زمان کوتاهی می‌توانید از آن‌ها به صورت رایگان استفاده کنید از این‌رو می‌توانید آن‌ها را تست کنید تا از میان آن‌ها ابزار مناسب را انتخاب کنید. 


سئو سایت

ابزارهای معرفی کلمات کلیدی

ابراز پیشنهاد دهنده کلمه کلیدی

  • بازدید: 144
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

1