تبلیغات در گوگل ادورز

تبلیغات در گوگل ادورز
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/03/08

تبلیغات در گوگل ادورز

گوگل ادوردز، سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) است.

این موضوع بدین معنی است که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.در گوگل ادوردز تبلیغ به شکل متن کوتاهی ظاهر می شود که در برگیرنده دو عنوان، توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت است.

تبلیغ جایی از صفحه نتایج دیده می شود که شما می خواهید. به عنوان مثال بالا یا پایین صفحه اول نتایج جستجوی گوگل .معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجوی طبیعی ظاهر خواهد شد. شما می توانید بر اساس مزایده خود، جایگاه تبلیغ را نیز مشخص کنید.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که 87 درصد از کاربران صفحات بعدی جستجو را بررسی نمی‌کنند. علاوه بر این هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب می کند و کاربران بیشتر از سایر تبلیغ ها بر روی آن کلیک می کنند.

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

واضح است که تفاوتی بین نوع بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است سایت را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل این امر بسیار ساده است.

ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار بعبارتی سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. بنابراین شما به میلیون ها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج طبیعی) نیاز ندارید. در عوض به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق ادوردز وارد سایت شده اند.

تبلیغات در گوگل به همین سادگی نیست!

متاسفم که این را می گوییم: اما برای اینکه بتوانید جایگاه و ترافیک خوبی به دست آورید باید مزایده زیادی بر روی عبارات داشته باشید. شما می توانید اکانت گوگل ادوردز و کمپین خود را در عرض چند دقیقه تنظیم و راه اندازی کنید، اما بدون مدیریت درست قادر نخواهید بود از بودجه خود به خوبی استفاده کنید و نتایج خوبی به دست آورید.

اگر مدیریت خوبی نداشته باشید ممکن است کاربر بعد از ورود به سایت به خاطر نامرتبط بودن متن تبلیغ و محتوای سایت نا امید شود. در چنین شرایطی کاربر به عقب بر می گردد و همین امر باعث می شود بودجه و مشتری احتمالی خود را از دست بدهید. علاوه بر این، از طریق مدیریت موثر گوگل ادودرز نه تنها کمپین شما در به دست آوردن ترافیک هدفمند و مرتبط به سایت خوب عمل خواهد کرد، بلکه مقدار هزینه ای که برای هر عبارات دلخواه پرداخت می‌کنید، کمتر از رقبا خواهد بود.

چرا از گوگل ادز استفاده کنیم؟

امروزه همه به دنبال افزایش مشتریان و یا افزایش بازدید کنندگان وبسایت خود هستند.یکی از راه های انجام این کار استفاده از سرویس گوگل ادز است.اگر چه گوگل ادز در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغات اینترنتی در دنیا است، اما همچنان تعداد زیادی از فعالین حاضر در کسب و کارهای اینترنتی از آن استفاده نمی کنند.این موضوع نه تنها باعث شده است تا تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خود را از دست بدهند؛ بلکه به رقبای خود فرصت برتری داده اند.

گوگل چگونه تبلیغات را دسته بندی می‌کند؟

گوگل زمانی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم گیری می‌کند، فاکتورهایی در مورد مزایده bid (یا هزینه‌ای که برای هر کلمه در نظر گرفته‌اید) و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک کرده اند را در نظر می‌گیرد. گوگل ادوردز به تبلیغات موثر اولویت بیشتری می دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر مرتبط باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد. بازدیدکننده خوب می تواند به مشتری خوبی تبدیل شود.

هزینه گوگل ادوردز چقدر است؟

عوامل زیادی در هزینه گوگل ادوردز تاثیر گذار می باشد. از جمله مهمترین عواملی که در هزینه گوگل ادوردز تاثیر گذار می باشد میزان رقابت کلمه کلیدی و بهینه سازی سایت روی کلمات کلیدی مورد نظر است که در مقاله بعد به این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا سئو در گوگل ادوردز تاثیر گذار می باشد؟

سئو سایت به فرآیند بهینه سازی سایت جهت مشاهده بیشتر در نتایج موتورهای جستجو گفته می شود و بطور کلی هر چقدر سئو سایت بهتر باشد هزینه های گوگل ادوردز شما کاهش پیدا می نماید.

برای تبلیغات در گوگل از کجا شروع کنیم؟

اگر می خواهید از گوگل ادوردز استفاده کنید و نمی دانید از کجا باید کار خود را شروع کنید، همین حالا با بخش تبلیغات ادوردز شرکت سئوکار می توانید تماس بگیرید. در وبلاگ سئوکار می توانید آموزش های گوگل ادوردز را به صورت مقاله، کتاب و فیلم آموزشی مشاهده فرمایید و همچنین از خدمات متنوع تبلیغات در گوگل، از جمله ساخت اکانت اختصاصی، شارژ اکانت ادوردز، مدیریت اکانت ادوردز و همچنین کلیک های تضمینی تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

تبلیغات گوگل ادوردز (Google Ads) چیست؟

یکی از مهم ترین سوالات کاربران در زمینه Google Ads این است که تبلیغات گوگل چیست؟ گوگل ادوردز یا گوگل ادز سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، تبلیغات خود را به رویت مشتریان می رسانند. معروفترین شکل Google Ads، تبلیغات در گوگل است.

در این روش تبلیغ دهنده عبارات یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل ادوردز وارد می‌کند تا تبلیغاتش برای کسانی که این عبارات را جستجو می کنند نشان داده شود. تبلیغ کننده همچنین برای هر کلیک هزینه‌ای را وارد می‌کند، برای جستجوی یک کلمه کلیدی، گوگل از بین پیشنهادهای مختلف تبلیغ دهندگان، بر اساس ضوابطی خاص برخی از تبلیغ ها رو انتخاب و به کاربران نشان می دهد. در ادامه این ضوابط را بررسی خواهیم کرد.

آیا گوگل ادز کارساز و موثر است؟

در صورتی که تبلیغات گوگل ادز به درستی تنظیم، راه اندازی و مدیریت شوند در بیشتر کسب و کارها می‌تواند مفید و کارساز باشد. انتخاب کلمات کلیدی درست، تنظیم هزینه درست برای کلمات، تنظیمات صحیح برای هدف قرار دادن صحیح کاربران هدف، نوشتن تبلیغات جذاب و هدفمند، انتقال صحیح کاربران به صفحات سایت و در نهایت سیاست درست و هدفمند در سایت برای جذب کاربران از جمله مواردی هستند.

که می توانند تاثیر مستقیمی بر تاثیرگذار بودن تبلیغات ادوردز داشته باشند. متاسفانه برخی از افراد به دلیل اطلاعات کم استفاده نادرستی از ادوردز می کنند و به این نتیجه می رسند که این تبلیغات به صرفه نیست. استفاده از راهنمایی های یک مشاور تبلیغاتی ادوردز می تواند نظر این افراد را به کلی تغییر دهد.

گوگل ادوردز (Google Ads)


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات مراجعه نمایید.

  • بازدید: 263
  • پیام: 1

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

0