معرفی مارکتینگ اتومیشن

معرفی مارکتینگ اتومیشن
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/11/05

معرفی مارکتینگ اتومیشن

مارکتینگ که در فارسی به بازاریابی ترجمه شده است به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که سازمان‌ها، برندها و کسب‌وکارها برای معرفی و فروش محصولات خود به مخاطبان و مشتریان بالقوه به کار می‌گیرند تا بتوانند آن‌ها را متقاعد کنند که محصولات و خدمات‌شان مناسب مشتریان است.مارکتینگ اتومیشن از ترکیب مارکتینگ و اتومیشن تشکیل شده است. با بررسی تک‌تک این کلمات می‌توان مفهوم دقیق مارکتینگ اتومیشن را درک کرد.

معنی و مفهوم اتومیشن یا به فرانسه اتوماسین هم سال‌هاست که در کشور ما ایران جا افتاده است. هر وقت صحبت از اتومیشن است یعنی کارهایی که قبل‌تر افراد به صورت دستی و انسانی انجام می‌دادند توسط سیستم و به صورت اتوماتیک انجام شود.از ترکیب دو عبارت مارکتینگ و اتومیشن، عبارت مارکتینگ اتومیشن شکل گرفته است. طراحی سایت

مارکتینگ اتومیشن و کاربرد های آن

مارکتینگ اتومیشن نرم‌افزاری است که با کمک آن، فعالیت‌های بازاریابی شما خودکار می‌شوند؛ بنابراین خطاهای انسانی کاهش پیدا می‌کنند، بازاریابی دیجیتال سریع‌تر و ساده‌تر می‌شود و در نهایت، بازدهی شما افزایش پیدا می‌کند.پلتفرم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مدیریت تبلیغات گوگل و سرویس‌های ارسال خودکار ایمیل و پیامک از جمله مواردی هستند که به شما در خودکارسازی فعالیت‌های بازاریابی کمک می‌کنند.

بیایید به موضوع کمی ساده‌تر نگاه کنیم. با اتوماسیون بازاریابی دیگر نیاز نیست که برای ارسال هر پیام، ایمیل، کمپین یا پست شبکه‌های اجتماعی دستتان را مدام روی دکمهٔ ارسال بفشارید.برای مثال، مشتری در سایت شما ثبت‌نام می‌کند و به‌طور خودکار، پیام خوشامدگویی شخصی‌سازی‌شده برای او ارسال می‌شود.طراحی سایت

برای یک نمونهٔ دیگر می‌توان به آنبوردینگ مشتری اشاره کرد. اگر یادآوری‌ها، اطلاع‌رسانی دربارهٔ آپدیت‌ها و معرفی محصول خودکار انجام شود، شما می‌توانید هم در زمان صرفه‌جویی کنید و هم مشتری خود را حفظ کنید.با این تفاصیل، شما وقت بیشتری برای تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌ها و بهبود آن‌ها خواهید داشت. در ادامه، به شما می‌گوییم چرا باید از اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید.

مزایای مارکتینگ اتومیشن 

بهره‌گیری از مارکتینگ اتومیشن برای کسب و کارها مزایای بسیار زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های نیروی انسانی، افزایش درآمد، کاهش خطاها، ساده‌تر شدن فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال و امکان به‌کارگیری همزمان چند کانال بازاریابی اشاره کرد. در ادامه، جزئیات بیشتری درباره این مزایا را شرح می‌دهیم.طراحی سایت

  • کاهش هزینه‌های کارکنان:

اجرای کمپین‌های بازاریابی به کمک مارکتینگ اتومیشن می‌تواند انجام فعالیت‌ها و فرایندهای بازاریابی را ساده‌تر کند. در نتیجه، کارکنان می‌توانند بهره‌وری بیشتری داشته باشند و نیاز به منابع انسانی کاهش پیدا می‌کند.

  • افزایش درآمد:

ایجاد مخاطبان راغب و پرورش آن‌ها از طریق اتوماسیون بازاریابی می‌تواند باعث بهبود «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) در کسب و کار شود و ارزش «طول عمر مشتری» (Customer Lifetime Value) را افزایش دهد. این موضوع در نهایت سبب افزایش فروش و درآمد کسب و کار خواهد شد.طراحی سایت

  • شناسایی نقاط ضعف و بهبود پاسخگویی:

به طور معمول، پلتفرم‌ها و ابزارهای اتوماسیون مارکتینگ، سیستم‌هایی برای دریافت بازخورد کاربران دارند. با دریافت این بازخوردها می‌توان جنبه‌های مختلف بازاریابی خودکار را ارزیابی کرد و نقاط ضعف و مشکلات احتمالی را شناسایی و رفع کرد.

  • کاهش خطاها و بهبود پایداری:‌

سیستم‌های مارکتینگ اتومیشن با استفاده از قوانین خودکار و فرایندهای بازاریابی کاملاً مشخص، میزان ثبات در اجرای کمپین‌های بازاریابی را افزایش می‌دهند. در نتیجه، احتمال بروز خطاهای مختلف در انجام فعالیت‌ها کاهش می‌یابد.

  • بهبود قابلیت‌های بازاریابی:

«گردش کار» (Workflow) خودکار باعث برقراری ارتباط مؤثر، بهبود پرورش مخاطب راغب و بهبود تجربه کاری می‌شود.

  • بهبود مقیاس‌پذیری:

ارسال ایمیل‌های خودکار و تولید محتوای پویا با کمک ابزارهای مارکتینگ اتومیشن، امکان شخصی‌سازی کمپین‌ها در مقیاس بزرگ را برای مارکترها فراهم می‌کند. برای مثال، مارکترها با استفاده از ابزارهای بازاریابی خودکار می‌توانند هزار پیام شخصی‌سازی شده را برای هزار مخاطب راغب به شکل خودکار ارسال کنند.

  • بهبود ردیابی رفتار کاربران:

بیشتر پلتفرم‌های مارکتینگ اتومیشن، امکان ردیابی رفتار کاربران با جزئیات زیاد را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. این موضوع، فرایند ارزیابی و تحلیل رفتار کاربران را برای مارکترها و کسب و کارها ساده‌تر و دقیق‌تر می‌کند.طراحی سایت

  • امکان بهره‌گیری از چند کانال:

ابزارهایی که قابلیت بازاریابی چندکاناله را دارند، امکان بهره‌گیری همزمان از چند کانال بازاریابی در یک پلتفرم را برای کسب و کارها فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید :

چگونه برنامه‌نویس فول‌استک شویم؟

کاربرد مارکتینگ اتومیشن

کلیات کربرد مارکتینگ اتومیشن در بخش اتوماسیون بازاریابی چیست ذکر شد؛ اما اگر بخواهیم به طور دقیق به کاربر مارکتینگ اتومشین نگاهی بیاندازیم می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • ایجاد سرنخ (Lead Generation)
  • تقسیم‌بندی مشتریان (احتمالی و فعلی) در دسته‌های جغرافیایی، رفتاری، هویتی و شخصیتی و هدف‌گذاری‌های گوناگون برای آن‌ها
  • افزایش فروش محصولات کلیدی
  • افزایش فروش محصولات مرتبط با محصولات کلیدی
  • گزارش‌های کامل، جامع و کاربردی
  • بهینه‌سازی هزینه‌های کمپین‌ها با A/B تست بنرها و عناوین
  • پرورش و تبدیل Lead
  • افزایش ارتباط‌های مستقیم و غیرمستقیم با مشتری
  • افزایش تأثیر ارتباط با مشتری

به‌طور کلی مارکتینگ اتومشین به قدری در کسب‌وکارها کاربردی و تأثیرگذار است که اگر پیش‌تر از آن به‌عنوان یکی از مفاهیمی که می‌توان سراغش رفت ذکر می‌شد، حالا به‌عنوان یکی از الزامات واحد بازاریابی تلقی می‌شود که نداشتن آن قطعا شما را از رقبا عقب می‌اندازد.طراحی سایت

و در آخر...

استفاده از ابزارهای اتوماسیون مارکتینگ یکی از ترندهای روز در بین کسب‌وکارهای موفق دنیاست. این کسب‌وکارها از فرآیندهای خودکار کردن فعالیت‌های بازاریابی استفاده می‌کنند تا در زمان، نیروی کار و هزینه صرفه‌جویی کنند. شما نیز می‌توانید با مطلع شدن از انواع ابزارهای ایرانی و خارجی فعالیت‌های بازاریابی خود را خودکار کنید و پیامی صحیح را به مخاطبانتان منتقل کنید تا به خرید از شما رغبت پیدا کنند.

مارکتینگ اتومیشن


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات اصفهان سایت مراجعه نمایید.

  • بازدید: 138
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

3