معرفی شبکه نمایش گوگل

معرفی شبکه نمایش گوگل
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/07/18

معرفی شبکه نمایش گوگل

در دنیای امروز داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کاری الزامیست و در کنار آن تبلیغات بخش جدانشدنی تجارت آنلاین محسوب می‌‌شود. یک تبلیغ هدفمند و حساب‌شده می‌تواند محصولات، کالا، خدمات یا سرویس شما را به خوبی به بازار هدف صحیح معرفی کند.در نتیجه کاربران بیشتری به سمت وب سایت شما هدایت می‌شوند و تبدیل آنها به مشتریان بالقوه به سادگی صورت می‌پذیرد. GDN یکی از راه های تبلیغات کسب و کار شما در کنار تبلیغات بنری و گوگل ادز می باشد اما سوال اینجاست که دقیقا Google display Network چیست.

GDN ( Google Display Network) و اهداف آن

GDN مخفف Google Display Network به عنوان شبکه نمایش گوگل به فعالیت خود برای نشر تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات وب سایت‌ها به کاربران گوگل می‌پردازد. GDN از سال ۲۰۰۳ توسط گوگل معرفی شد. این امکان به عنوان زیر شاخه‌ای از گوگل ادز یا همان تبلیغات گوگلی برای تجارت‌های آنلاین، این امکان را فراهم می‌کند تبلیغات بنری یا تصویری خود را با فرمت‌های متفاوت و رایج در وب سایت‌هایی که بیشتر مورد توجه کاربران آنها است، نشان دهند.

یکی از مزیت های تبلیغات در گوگل به کمک شبکه نمایش Google در رسیدن شما به افراد، بسیاری کمک می‌کند. در حالی که افراد در دنیای بزرگ اینترنت در حال مرور وب سایت‌های مورد علاقه خود یا مشاهده یک فیلم YouTube یا حتی چک کردن حساب Gmail خود هستند، تبلیغ شما برای آنها به نمایش گذاشته می‌شود. گوگل از تاثیر این حافظه تصویری برای دیده شدن تبلیغ شما به خوبی استفاده می‌کند. این تبلیغ بنری می‌تواند برای هر شخصی به نمایش گذاشته شود و به تبلیغ تجارت شما کمک کند.

با مشاهده GDN توسط یک کاربر قدیمی سایت شما یا کاربر جدید و به جا ماندن در حافظه تصویری ایشان، دیر یا زود به وب سایت شما مراجعه می‌کنند و در نهایت به هدف مطلوب خود خواهید رسید. این امر به سادگی پس از گذشت زمان به بازگشت سرمایه صرف شده برای تبلیغ منجر خواهد شد.

تفاوت شبکه نمایش تبلیغات گوگل با شبکه‌ جستجوی گوگل

عملکرد شبکه‌ جستجوی گوگل به عنوان یکی از روش‌های تبلیغ گوگل طوری است که وقتی کاربران عبارات یا کلمات کلیدی خاصی را جستجو کنند تبلیغات شما به نمایش در آمده و به دست آن‌ها خواهد رسید. این تبلیغات نتایج اصلی جستجوی گوگل محسوب می‌شوند که به کاربران نشان داده می‌شوند.

اما در روش دیگر تحت عنوان شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) کمی تفاوت وجود دارد. GDN تبلیغات شما را حین خرید، جستجو و خواندن مطالب مختلف به دست مشتریان می‌رساند. همین امر باعث می‌شود یک تبلیغ ساده GDN در حافظه تصویری کاربران نقش بسته و در ناخودآگاه آنها نفوذ کند. این خود به عنوان یکی از کارامدترین روش‌های تبلیغ منجر به مراجعه کاربران به وب سایت شما خواهد شد.

مقایسه GDN و گوگل ادز

شبکه نمایش گوگل که به عنوان یک خدمت از گوگل ارائه می‌شود امکان نمایش تبلیغات در بیش از ۲ میلیون وب سایت را دارد. از مهمترین این وب سایت‌ها که می‌تواند بهترین محل برای تبلیغات GDN وب سایت شما باشد و حجم بازدیدکننده بالایی در طی روز دارد، میتوان به YouTube، Gmail، سایت‌های همکار گوگل (AdSense Publisher) و… اشاره کرد.

این وب سایت‌ها که روزانه محل مراجعه کاربران بسیاری هستند احتمال مشاهده تبلیغات تصویری، بنری یا ویدیویی شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهند. همچنین مدیران سایت‌ها می‌توانند به صورت حرفه‌ای تر با ثبت نام در وب سایت‌های همکار گوگل، اشتراک بگیرند و از این وب سایت‎های پربازدید برای درج تبلیغات خود تحت عنوان GDN استفاده کنند.

یکی از روش‌های دیگر این است که تبلیغات شما در وب سایت‌هایی از شبکه نمایش گوگل در دسترس کاربران باشد که آن سایت‌ها بیشتر مورد علاقه کاربران سایت است. در نتیجه این روش می‌تواند با بازگشت کاربران قدیمی سایت یا مشتریان علاقه مند، به بازگشت سرمایه تبلیغات صرف شده نیز کمک شایانی کند.

بازگشت کاربران قدیمی به تجارت شما و مشاهده مجدد سایت را اصطلاحا Remarketing یا بازاریابی مجدد می‌نامند. این امر با نگاهی دیگر می‌‌تواند باعث افزایش رضایت‌مندی و رشد سطح وفاداری مشتریان برند و حرفه شما خواهد شد.به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه ریمارکتینگ چیست مقاله ما را مطالعه نمایید.

محل قرار گیری ;gdnدر وب سایت

مهم است تبلیغ شما در محل‌هایی دیده شود که بیشترین میزان بازدید توسط کاربران شما را دارد. در ادامه خواهیم گفت که چگونه از محل نمایش GDN استفاده کنید

  • با اطلاعاتی که طی شناخت از کاربران وب سایت خود به دست می‌آورید به صورت دستی دامنه مشاهدات تبلیغ خود را مشخص کنید. تبلیغات در گوگل می‌تواند این بازار هدف گسترده را در اختیار شما قرار دهد و این حق انتخاب را داشته باشید که در کدام سایت‌ها تبلیغات شما نمایش داشته باشند.
  • از دیتابیس قدرتمند و به روز گوگل کمک بگیرید. می‌توانید محل نمایش تبلیغ خود را به گوگل بسپارید. کافیست کلمات کلیدی موردنظر خود را به گوگل معرفی کنید و در نتیجه به سراغ کاربرانی خواهد رفت که علاقه مندی ایشان نیز این موضوعات و کلمات کلیدی خواهد بود. در نهایت با تشخیص محل حضور آنها در اینترنت، تبلیغات GDN شما را در معرض دید آنها قرار می‌دهد.

هدف شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل (Google Display Network Targeting)

شما می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شبکه، مخاطبان هدف خود را پیدا کنید. پس از پیداکردن مخاطبان هدف خود، می‌توانید با آن‌ها تبادل اطلاعات کنید.در ادامه چند راهکار برای ایجاد مخاطب هدف با استفاده از شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل آورده شده است.

1-علاقه‌مندی:

شما می‌توانید با گوگل چیزی را بسازید که مخاطب به آن علاقه دارد. برای این کار می‌توانید برندها، سایت‌ها، محصولات و خدماتی که کاربر می‌پسندد، نمایش دهید. فقط کافی است که شما یک موضوع ویژه و مرتبط را بیابید که کاربر به آن علاقه دارد. سپس خود گوگل بهترین مخاطبان را پیدا می‌کند و تبلیغاتتان را به آن‌ها نشان می‌دهد.

2-نسخه‌ی نمایشی:

شما می‌بایست سن، جنسیت، وضعیت تأهل، دستگاهی که کاربر با آن کار می‌کند، مکان جغرافیایی و حتی اینکه کاربرانتان پدر یا مادر هستند، انتخاب کنید. ویژگی‌های دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد که نیاز به انتخاب دارند و واقعاً می‌تواند نام تجاری یا برند شما را در ذهن مخاطبان حک کند.

3-فعالیت:

شاید لازم باشد در این قسمت بگوییم: «کوکی‌ها متشکریم!» شبکه‌ی نمایش تبلیغات می‌تواند با استفاده از همین ویژگی به شما بگوید که کاربران در چه وب‌سایت‌هایی وب‌گردی کرده‌، چه محصولاتی خریداری کرده و همچنین چه فرم‌های آنلاینی را تکمیل کرده‌اند.

با استفاده از استراتژی «بازاریابی مجدد (Remarketing)»، شما می‌توانید به کاربرانی که قبلاً به وب‌سایت شما سرزده‌اند یا برند شما را دیده‌اند، دوباره متصل شوید. این روش، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است که وجود دارد.همچنین شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل، ابزار تجزیه‌وتحلیل‌ را نیز دارد.

شما می‌توانید با استفاده از این ابزار به‌راحتی کمپین‌هایی را که ساخته‌اید، مدیریت کنید؛ اینکه درحال پیشرفت هستند یا سقوط. با این مدیریت می‌توانید به‌طور منظم عملکرد تبلیغات و آگهی خود را زیر نظر داشته باشید. هرچه بیشتر زیر نظر داشته باشید و مدیریت کنید، موفقیت‌های شما نیز بیشتر خواهد شد.

انواع نمایش تبلیغات در شبکه نمایشی گوگل

شبکه نمایش گوگل در قالب‌های متفاوتی ارائه می‌شود که می‌توان به فرمت‌های ذیل اشاره کرد:

*تبلیغات متنی: این نوع از تبلیغات همانطور که از اسمش مشخص است بر اساس نوشته بوده و در آن از تصویر استفاده نمی‌شود و می‌توانید پیام تبلیغاتی خود را در قالب متن نشان دهید.

*تبلیغات تصویری:این نوع تبلیغ بر اساس یک تصویر ثابت یا همان عکس است. باید توجه داشته باشید در تبلیغات نمایشی گوگل سایز هر عکس نباید بیشتر از ۱۵۰ کیلو بایت باشد و باید در یکی از فرمت‌های Gif, Jpg, png, swf ایجاد شود.

*تبلیغات متحرک :در این نوع تبلیغ از انواع انیمیشن‌های متحرک و Gif ها استفاده می‌کنند.

*تبلیغات در کنار ویدیوها: از زمانی که یوتیوب در شبکه نمایش گوگل قرار گرفت این روش بسیار رایج شد. به طوریکه می‌توانید تبلیغ خود را در کنار ویدیوهای یوتیوبی قرار دهید.

استفاده از GDN در ایران

امکان استفاده از گوگل ادز و GDN برای تمامی کاربران در ایران نیز وجود داشته و شما می‌توانید از مشاوران دیجیتال مارکتینگ شرکت‌هایی همچون ایران هاست که در کنار خدمات تبلیغ در گوگل امکان ارائه این خدمت را نیز دارند، بهره‌مند شوید.

و در آخر...

در GDN با استفاده از یک استراتژی شناخته شده به نام “بازاریابی مجدد” می‌توان دوباره بازدیدکننده‌های قبلی – افرادی که علاقه خاصی به برند شما نشان داده‌اند – را با پیام‌های هدفمند و جذاب که باعث برگشتن آنها خواهد شد، جذب کنید.به خاطر داشته باشید که حتی اگر تاثیر فوری فعالیت‌هایتان را مشاهده نکنید،

نمایش تبلیغاتتان در شبکه نمایش گوگل یا انتشار ویدیوهای تبلیغاتی‌تان در یوتیوب می‌تواند باعث جذب مخاطبینی که تمایلی به استفاده از محصولات یا برند شما دارند، شده و تاثیر بسزایی در رشد و موفقیت‌تان داشته باشد.پس با صرف یک هزینه تبلیغاتی حساب شده میتوانید کاربرانی را به سمت سایت خود هدایت کنید که آنها نیز به دنبال محصول، خدمات یا برند شما بوده اند و در دراز مدت به بازگشت مطلوبی از هزینه صرف شده برای تبلیغات خود برسید.

شبکه نمایش گوگل


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات سایت اصفهان سایت مراجعه نمایید.

  • بازدید: 185
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

1