تکنیکهایی برای طراحی سایت مدرن

تکنیکهایی برای طراحی سایت مدرن
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/07/11

تکنیکهایی برای طراحی سایت مدرن

طبق تحقیقات انجام شده، کاربران بعد از گذشت ۰٫۲ ثانیه وب سایت را قضاوت می­کنند.۴۰ درصد از کاربران در صورتی که لود شدن وب سایت بیش از ۳ ثانیه زمان ببرد از آن خارج می‌شوند. پس اگر برنامه‌ای برای ثبت یک وب سایت دارید، باید بدانید طراحی صحیح و مدرن وب سایت شما یکی از مهمترین قسمت‌های کار است فرقی نمیکند طراحی وب سایت را شخصا انجام می‌دهید و یا از خدمات متخصصین طراحی وب سایت استفاده میکنید در هر صورت باید بدانید که در سال‌های گذشته محتوا و سبک طراحی وب سایت‌ها نسبت به آنچه در ده سال گذشته مرسوم بود به طور کامل تغییر کرده است و طراحی سایت مدرن جایگزین سبک طراحی‌های گذشته شده است.

۱۰ تکنیک موفق در طراحی سایت مدرن:

 برای طراحی و یا سفارش دادن یک وب سایت مناسب و موثر، بهتر است با تکنیک‌های طراحی سایت مدرن آشنایی داشته باشید.

۱- استفاده رنگ سفید در طراحی و پس زمینه : وب سایت‌های مدرن فضایی مینیمالیست درند، فضاهای سفید بیشتری در آن‌ها دیده می‌شود که تداعی کننده‌ی مجلات چاپی است. بهره‌گیری از فضای سفید در طراحی سایت مدرن به مخاطبان شما این امکان را میدهد که در وب سایت گشت و گذار کنند، از یک بخش به بخش دیگر بروند و هیچ بخشی بیش از بخش­های دیگر، توجه مخاطب را به خود جلب نکند.

فضای سفید بیشتر در وب سایت، به خصوص زمانی که از تلفن همراه برای بازدید سایت شما استفاده میشود، از خسته شدن چشم کاربران جلوگیری می‌کند.هنگامیکه دو بخش در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند، فضای سفید امکان تفکیک آن برای بیننده را فراهم میکند.در طراحی سایت مدرن یافتن بخش­های مهم و تشخیص سلسله مراتب بر اساس اهمیت موضوعات در وب سایت با زمینه‌ی سفید آسان‌تر است.

۲- نشانگرهای متحرک: در طراحی سایت مدرن معمولا از نشانگرهای متقاوتی استفاده می‌کنند،که مشاهده‌ی وب سایت را به تجربه‌ی جدید برای مخاطب مبدل می‌کند. با تغییر محل مکان نما در صفحه‌ی وب سایت ، تصاویرخلاقانه و متفاوتی به نمایش در می­آید و  در نتیجه مخاطب زمان بیشتری را در وب سایت جستجو کند. تغییر شکل مکان نما می­تواند با یک تغییر شکل ساده و یا پیشرفته با کدگذاری انیمیشن انجام شود.

۳-اسکرول‌های پویا: خواندن محتوای برروی صفحه نمایشی مانند تلفن همراه در صورتی که فونت آن بسیار کوچک است، اصلا سرگرم کننده نیست. بهتر است در هنگام طراحی سایت مدرن از تکنیک‌های پویا، به جای وادار کردن مخاطب به زوم کردن مطالب استفاده کنید. استفاده از این تکنیک به طور مناسب در نوشتار پس زمینه و پیش زمینه به بیننده حس سه بعدی بودن را القا می­کند.

۴- تصویرسازی شخصی: با توجه به این که مغز انسان در پردازش اطلاعات بصری بسیار موفق عمل می‌کند، به کارگیری تصاویر، علاوه بر این که میتواند سرگرم کننده باشد، در انتقال هدف و مفهوم نیز بسیار موثر است. تصاویر این قدرت را دارند که یک وب سایت معمولی را به وب سایتی خیره کننده تبدیل کنند.

در طراحی سایت مدرن در سال ۲۰۲۰ معمولا از تصاویری با قالب‌های سنتی و هنری الهام گرفته می­شود. مواردی مانند تغییر از رنگی به رنگ دیگر با شیب ملایم، سبک‌های دیجیتال برای نمایش تصاویر مانند تکه‌های کاغذ با طرح‌های دیجیتال میتواند در این قسمت مورد استفاده قرار گیرد.

 ۵-نقش فونت در نوشتار وب سایت: در طراحی سایت مدرن، فونت نقش مهمی را بر عهده دارد، فونت مورد استفاده بایستی با نام تجاری، مخاطب و هدفی که برای کسب و کار خود دارید همخوانی داشته باشد.استفاده از فونت اختصاصی باعث می‌شود، کاربرد سریعا ورود به سایت شما را تشخیص دهد و در مراجعات بعدی به وب سایت شما آن را به یاد بیاورد.

استفاده از فونت‌های ویژه باعث جذب مخاطب به مطالب سایت می­شود که البته بایستی توجه کنید که خوانا بودن فونت از مهمترین عوامل موفقیت در این مبحث است.استفاده‌ی از فونت‌های توخالی و یا بولد شده در نام تجاری و یا عنوان اصلی صفحه به دلیل ایجاد تمایز تأثیر گذاری ویژه‌ای دارد.

۶- بر UX  و   UI تمرکز کنید: تمرکز طراحان طراحی سایت‌ مدرن در سالهای اخیر بر رفتار مخاطبان بیشتر شده است. UX یک وب‌سایت برای دستیابی به موفقیت بایستی روان، بدون وقفه و جذاب باشد. به این معنا که:

صفحه‌ی اول سریعا نمایش داده شود.

فضای سفید مناسب بین اجزا صفحه استفاده شده باشد.

محتوای قابل جستجو و متناسب با SEO داشته باشد.

چند رسانه‌ای باشد.

همزمان با توجه به UX سایت، وب سایت مدرن بایستی رابط کاربری موفقی نیز داشته باشد که شامل:

رابط‌های صوتی فعال.

وجود زیر نویس در تصاویر که باعث می‌شود پیام را به همراه تصویر به کاربر منتقل نمایید.

عدم وجود عناصری که ذهن مخاطب را از مساله‌ی اصلی دور کند.

توضیحات در مورد ویدیوها

استفاده از عناصر متحرک در حد اعتدال

راه موفقیت در طراحی سایت مدرن ارائه‌ی مطالب قابل درک و رابطه‌ی کاربری مناسب در قالب پوسته‌ی طراحی زیبا است. با توجه به این که ۵۰ درصد از بازدید وب‌سایت‌ها در سال ۲۰۱۹ از طریق تلفن‌های همراه انجام شده است. بایستی تمامی این موارد در زمان بازدید از سایت با تلفن‌های همراه نیز در نظر گرفته شود.

۷ – محتوای تاثیر گذار و جذاب : یکی از عوامل درخشش وب سایت‌ها در سال ۲۰۲۱  ارتقا سطح کیفی محتوای ارائه شده توسط آنهاست. با تکیه بر این شعار که سئو از محتوا آغاز می‌شود، برای موفق شدن و تاثیرگذاری بیشتر وب سایت در جذب مخاطبان هدف، استفاده از محتوای مناسب و به کارگیری داستان‌های جذاب در محتوا و تبلیغات برند یک الزام است. با تلفیق طراحی مدرن و ارائه‌ی محتوای مناسب، وب سایت به جایگاه مناسب خود دست خواهد یافت.

۸- استفاده از Header در تمام صفحه : هدر بخشی است که در تمام صفحات تکرار شده و در بالای سایت نمایش داده می‌شود.  به گفته ی گوگل، هدر سایت تعیین کننده‌ی کیفیت وب سایت بوده و اولین فضایی است که در آن کاربر، با نام و برند شما مواجه می‌شود. در طراحی مدرن وب‌سایت از هدر برای کل صفحه استفاده میشود. و طراحان حرفه‌ای به دلیل این که تمرکز مخاطب معمولا بر قسمت بالا و سمت چپ صفحه است، معمولا منوها و کلید‌های وظیفه را در این بخش و تصاویر جذاب را در سمت مقابل، یعنی در سمت راست بالای صفحه قرار میدهند.

۹- به کار گیری اسکرول پویا : ابعاد مختلف نمایشگر‌ها و افزایش استفاده کاربران از تلفن همراه برای بازدید از سایت؛ نیاز به اسکرول کردن را دوباره به جریان انداخته است.  یکی از مواردی که در طراحی سایت مدرن انجام میشود انجام تنظیمات متفاوت برای اسکرول کردن پیش زمینه و پس زمینه ی سایت است که باعث می شود بیننده احساس کند که از جلوه‌های سه بعدی استفاده شده است. قرار دادن ویدیو در پس زمینه به نحوی که با اسکرول کردن پخش آن آغاز شود ویا استفاده از انیمیشن‌هایی که با اسکرول کردن فعال میشوند باعث جادویی به نظر رسیدن وب سایت شما می­شود.

۱۰- به کارگیری گرید در طراحی وب سایت : گرید درواقع، خطوطی نامرئی است که طراح می‌تواند با استفاده از آن‌ها به چیدمان مناسبی برای عناصر طراحی دست یابد. انجام این کار باعث منظم شدن ظاهر وب سایت شده و انتقال مفهوم بسیار مناسب‌تر انجام خواهد شد. بسیاری از طراحان با بهره گیری از این امکانات و با چاشنی خلاقیت وب سایت‌هایی با طرح‌های نامتقارن و جذاب  و چشم نواز طراحی می‌کنند.


طراحی سایت مدرن

تکنیکهای طراحی سایت مدرن

  • بازدید: 172
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

7