گوگل آلرت چیست؟

گوگل آلرت چیست؟
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/02/13

گوگل آلرت چیست؟

گوگل آلرت یکی از ابزارهای رایگان گوگل به شمار می‌آید که علی‌رغم کاربردهای مهم و جالب آن، نزد بسیاری از کاربران همچنان شناخته شده نیست. به کمک گوگل آلرت شما می‌توانید خیلی سریع از تمامی اتفاقات اینترنت آگاه شوید. گوگل آلرت کمک می‌کند تا شما از نظر کاربران و مخاطبان خود آگاه شوید و بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسید. در این مقاله به معرفی این ابزار پرداخته‌ایم و کاربردهای آن را یک‌به‌یک معرفی خواهیم کرد.

گوگل آلرت چیست؟

برای همه ما قطعا این موضوع پیش آمده است که بخواهیم درباره یک موضوع بخصوص، اطلاعاتی بدست آوریم. این روزها دسترسی به اینترنت بسیار ساده است و به احتمال زیاد برای اکثر افراد، اولین گزینه برای کسب اطلاع در مورد یک مطلب خاص، استفاده از موتور جستجو گوگل می‌باشد.

شرکت گوگل از ابتدای تأسیس تا اکنون ابزارها و سرویس‌های متعدد و گوناگونی را برای مخاطبان ارائه کرده که هر کدام به گونه‌ای نیاز کاربران را مرتفع می‌کنند. یکی از این سرویس‌ها، گوگل آلرت (Google Alert) است. گوگل آلرت یک ابزار رایگان می‌باشد که توسط شرکت گوگل ارائه و از سال 2003 برپایه موتور جستجوی گوگل بنا شده است.

در این مقاله قصد داریم درباره یکی از بهترین ابزارهای گوگل صحبت کرده و شما را با قابلیت‌های آن بیش از پیش آشنا کنیم. این ابزار گوگل در عین حال که بسیار کاربردی بوده، بین کاربران اینترنت بسیار مغفول واقع شده است پس تا انتهای متن با ما همراه باشید تا با بخش‌ها و کاربردهای مختلف این ابزار آشنا شوید.

گوگل آلرت چیست؟

گوگل آلرت (Google Alert) که در زبان فارسی گاهی به آن سیستم هشدار گوگل نیز گفته می‌شود، ابزاری مفید برای کسانی است که می‌خواهند درباره یک موضوع خاص جدیدترین اطلاعات را کسب کنند. به بیانی دیگر می‌توانیم این گونه بگوییم که با کمک گرفتن از این ابزار قادر خواهید بود یک کلمه کلیدی یا یک عبارت ویژه را به گوگل معرفی کنید و هر روز جدیدترین مطالبی که درباره آن موضوع خاص در اینترنت منتشر می‌شود را دریافت نمایید.

اگر کمی ساده‌تر بخواهیم توضیح دهیم می‌توان این‌گونه گفت: فرض کنید شما عبارتی را در گوگل جستجو می‌‌کنید اما تمایل دارید هر مطلب جدیدی که در مورد آن عبارت به هر وب‌سایتی اضافه می‌شود را هم مورد مطالعه قرار دهید. به‌عنوان مثال اسم خودتان را جستجو کرده‌اید و دوست دارید هرگاه نام خودتان در هر نقطه‌ای از وب برده شد، شما از آن خبر داشته باشید. این خواسته شما دقیقا همان چیزی است که گوگل آلرت می‌تواند برای شما برآورده کند.

چرا گوگل آلرت نزد کاربران محبوب است؟

همانطور که تا اینجای مقاله با گوگل آلرت آشنا شده‌اید قطعا می‌توانید حدس بزنید که چنین ابزاری بین کاربران اینترنت تا چه حد محبوب خواهد بود. در نظر بگیرید هر زمان که نام برند شما به صورت آنلاین ذکر شود، شما متوجه این موضوع خواهید شد، بدون اینکه خودتان به دنبال آن بگردید. در این بخش به ۳ مورد از دلایل محبوبیت این ابزار رایگان گوگل اشاره خواهیم کرد:

  • راه‌اندازی آسان:

یکی از دلایل بسیار مهم محبوبیت گوگل آلرت، راه‌اندازی آسان آن است. این روزها اکثر کاربرها زمان زیادی ندارند که بخواهند بابت نصب ابزارهای مختلف صرف کنند پس آسان بودن در راه‌اندازی یک ابزار می‌تواند انگیزه‌ی فراوانی ایجاد کند که افراد زیادی به استفاده از آن متمایل شوند.

  • سهولت در استفاده از این ابزار:

به‌شرطی که به قابلیت‌های این ابزار آگاه باشید، استفاده از آن اصلا کار سخت و پیچیده‌ای نخواهد بود.

  • رایگان بودن این ابزار:

ناگفته مشخص است که وقتی یک ابزار با این قابلیت کاربردی، رایگان هم باشد، محبوبیتش نزد کاربران چندین برابر خواهد شد.

کاربرد های گوگل آلرت چیست؟

در این بخش به‌صورت کامل و مفصل به کاربردهای گوگل آلرت می‌پردازیم تا مشخص شود که این ابزار رایگان گوگل دقیقا چه کاربردهایی برای کاربران خود خواهد داشت. کاربردهای اصلی گوگل آلرت عبارتند از:

  • مطلع شدن از نظرات مخاطبان

می‌توانید برای آگاهی و نظارت بر آن‌چه افراد گوناگون پیرامون شرکت یا کسب‌وکار شما مطرح می‌کنند (خوب یا بد) از گوگل آلرت استفاده کنید. این ابزار برای اطلاع پیدا کردن از اخبار دیجیتال مارکتینگ هم بسیار مفید و راهگشا است. اگر در زمینه کاری خود شناخته‌شده هستید، می‌توانید در مورد نظرات مشتریان و دیگران در مورد کسب‌وکار خود اطلاعات فراوانی کسب کنید.

البته توجه داشته باشید که اگر نمی‌خواهید نظرات مربوط به نام شرکت را به صورت آنلاین دریافت کنید، می‌توانید به جای نام سازمان یا شرکت، نام خود را وارد نمایید (جالب است بدانید که این یکی از هشدارهای توصیه‌شده توسط خود گوگل است). شاید این کار تا حدودی جالب و شایسته به نظر نیاید اما حداقل می‌دانید که دیگران در مورد شما چه نظراتی دارند و در صورت نیاز تغییراتی را برای بهبود و رشد کسب‌وکار خود انجام خواهید داد.

  • نظارت مداوم و دقیق بر رقبا

شکی وجود ندارد که باید از آن‌چه که درباره شما و کسب‌وکارتان گفته می‌شود اطلاع دقیق داشته باشید اما اطلاع از اوضاع و احوال نزدیک‌ترین رقبا نیز به همان اندازه مهم خواهد بود. با درج نام رقبا یا شرکت متبوع آن‌ها در گوگل آلرت قادر خواهید بود این اطلاعات مهم را به‌ راحتی به دست آورید.

  • بررسی و نظارت دقیق کلمات کلیدی هدف

گوگل آلرت این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا وضعیت استفاده از کلمات کلیدی هدف‌تان را به دقت بررسی کرده و همواره بر آن‌ها نظارت داشته باشید. با اطلاع از وضعیت و دامنه کاربرد کلمات کلیدی‌تان قادر خواهید بود محتوای خود را به سمت و سوی موضوعاتی ببرید که هنوز کسی به آن‌ها نپرداخته است.

علاوه بر این، استفاده از این قابلیت می‌تواند به پیدا کردن و بهره‌برداری از سایر کلمات کلیدی مرتبط نیز کمک کند. به‌طورکلی، به عاملی در جهت تقویت استراتژی‌های شما در زمینه پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی تبدیل گردد.

  • از اخبار مربوط به افراد و موضوعات مورد علاقه تان مطلع خواهید شد

به چه افراد یا موضوعاتی علاقه‌مند هستید؟ یک کسب‌وکار خاص، یک نویسنده مشهور یا یک سوپر استار سینما؟ Google Alerts قادر است اخبار مربوط به این اشخاص و موضوعات را مستقیم در اختیار شما بگذارد.برای محبوب‌ترین جستجوها اعلان‌ها را عوض کنید و گزینه Only the best results را انتخاب کنید. اگر فردی به صورت ناگهانی مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد شما به سرعت از آن اطلاع پیدا خواهید کرد.

  • مانع از سرقت ادبی مقالات خود شوید

اگر شما در زمینه نویسندگی و تولید محتوا فعال هستید، Google Alerts یک روش فوق‌العاده برای مراقبت از نوشته‌های شما و جلوگیری از سرقت ادبی آنها به شمار می‌رود. با استفاده از گوگل آلرت به راحتی می‌توانید اطمینان پیدا کنید که هیچ کس آثار شما را به نام خود منتشر نخواهد کرد یا سعی در جعل هویت شما نخواهد داشت.

برای این منظور با استفاده از نام خود، عنوان مقاله‌هایی که انتشار داده‌اید یا قسمتی از متن مقالات خود، هشدار ایجاد کنید تا به راحتی متوجه شوید که چه کسی قصد سرقت ادبی از مطالب شما را دارد یا متوجه شوید که چه کسی مطالب شما را نقل می‌کند.

  • انجام فرایند بک لینک سازی

هرگاه که اسمی از کسب و کار، محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید در یک وبلاگ یا پلتفرم پرسش و پاسخ (مثل فروم‌های اینترنتی) برده می‌شود، فرصت ارزشمندی برای معرفی بیشتر یا گرفتن بک لینک ایجاد خواهد شد. بکارگیری گوگل آلرت به شما کمک می‌کند تا این فرصت‌ها را هر چه سریع‌تر یافته و به بهترین شکل از آنها استفاده کنید. برای استفاده از گوگل آلرت به‌عنوان یک ابزار بک لینک سازی کافی است که برای کوئری‌های (کلمات، عبارات و جملاتی که کاربران جستجو می‌کنند) مرتبط با محصولات یا خدمات خود هشدار تنظیم نمایید.

  • در جریان اخبار منطقه ای قرار می گیرید

در جریان اخبار منطقه‌ای بودن می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در برخی از نقاط جهان، اطلاع دقیق از اخبار در مورد شهر خود همیشه آسان نیست اما ابزار گوگل آلرت در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. اگر اتفاق مهمی در منطقه شما رخ دهد در اسرع وقت از آن مطلع خواهید شد.اگر در جایی زندگی می‌کنید که اخبار زیادی را تحت پوشش خبری خود قرار می‌دهد و به دنبال کلمه کلیدی در مورد حوادث و اخبار گوناگون هستید توسط این ابزار به راحتی از آن‌ها باخبر خواهید شد.

و در آخر...

گوگل آلرتس یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال، کارآمدترین ابزارهایی است که می‌توان در بازاریابی از آن بهره برد و ازآنجایی‌که اطلاع از گفته‌ها و نظرات مردم درباره کسب‌وکارتان همیشه مهم است، هیچ عذر و بهانه‌ای برای عدم استفاده از این ابزار سودمند پذیرفتنی نخواهد بود.

چنانچه هنوز به سمت استفاده از گوگل آلرتس نرفته‌اید فقط چند دقیقه وقت بگذارید و از همین امروز مهم‌ترین اسامی و کلمه‌های کلیدی مورد نظرتان را از طریق روش‌هایی که ذکر شد زیر نظر بگیرید. مطمئن باشید که پس از مدتی از اطلاعاتی که به دست می‌آورید و تأثیر آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد.

گوگل آلرت چیست؟


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات مراجعه نمایید.

  • بازدید: 242
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

0