هدف الگوریتم‌های جستجوی گوگل چیست

هدف الگوریتم‌های جستجوی گوگل چیست
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1400/12/25

هدف الگوریتم‌های جستجوی گوگل چیست

هدف الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل  ، دسته‌بندی مطالب سایت‌ها و کمک هر چه بیشتر به مخاطب در یافتن اطلاعات مد نظر است. روزانه حجم بسیار زیادی از اطلاعات در وب‌سایت‌های مختلف بارگذاری می‌شوند که این شبکه جهانی وب را به یک کتابخانه بی‌انتها تبدیل می‌کند. گوگل به عنوان کتابدار این کتابخانه باید بتواند مطالب را دسته‌بندی کند تا بر اساس نیاز متقاضیان آن‌ها را در دسترس ایشان قرار دهد. آنچه به گوگل در این امر کمک می‌کند الگوریتم‌ها هستند.


الگوریتم‌های جدید گوگل این فرایند را ظرف چند ثانیه انجام می‌دهند. الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل از میان وب سایت‌هایی که در خود گوگل ایندکس می‌شوند به دنبال ارائه اطلاعاتی به مخاطب هستند که بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد یا به عبارت دیگر لبخند رضایت را بر لبان مخاطب بنشاند.

تأثیر الگوریتم‌های گوگل بر رتبه‌بندی نتایج

از آنجا که گوگل اقیانوسی از محتواست باید همه آن‌ها را به ترتیب بر اساس مرتبط بودن به عبارت سرچ شده و کیفیت محتوای ارائه شده فهرست کند. چراکه کاربر نیز وقت و توان بررسی همه نتایج نمایش داده شده را ندارد. پس در این میان برد با کسی است که جایگاه بالاتری داشته باشد.

گوگل برای فهرست بندی صفحات وب برای هر عبارت از خزنده‌ها یا اسپایدرهایی استفاده می‌کند که همه صفحات را می‌خزند و از لینکی به لینکی دیگر می‌روند و در نهایت برای هر عبارتی که ممکن است سرچ شود یک فهرستی را می‌سازند.

کار اصلی موتور جستجو این است که وب سایت‌هایی را به کاربر ارائه کند که حاوی عبارات جستجوی او باشد. در نتیجه این فرایند اتوماتیک که مشخص می‌کند نتیجه هر عبارت جستجو شده در چه جایگاه و رتبه‌ای در صفحه نتایج جستجو ظاهر شود به هر صفحه یک رتبه تعلق می‌گیرد که پیج رنک (Page Rank) نامیده می‌شود.

این غول موتور جستجو نمی‌تواند یک پایگاه داده بسیار بزرگ داشته باشد که نامنظم بوده و هرگاه کاربر عباراتی را در آن جستجو کند شروع به مرتب کردن آن کند. بنابراین گوگل در هر زمان توسط خزنده‌های خود محتوا را ایندکس و مدیریت می‌کند. جستجوی ایندکس بسیار سریع‌تر از جستجوی کل پایگاه داده خواهد بود. وقتی محتوا ایندکس شد گوگل یک کپی از آن تهیه می‌کند و یک میانبر برای هر صفحه در ایندکس قرار می‌دهد.

حالا که این فرایند انجام شد، گوگل هنگام جستجوی یک عبارت خیلی راحت‌تر می‌تواند عبارت مرتبط را پیدا کند. به ازای جستجوی هر عبارتی در گوگل هزار نتیجه وجود دارد، گوگل از طریق الگوریتم‌های خود تصمیم می‌گیرد که نتایج با چه نظم و ترتیبی به کاربر نمایش داده شود. همین نظم و ترتیب در نمایش جستجوها قلب سئواست.
داده بزرگ‌ترین سرمایه گوگل است. حجم بسیار زیاد داده مدیریت نوین می‌طلبد تا همه آنچه کاربر می‌خواهد با رعایت اصل امانت‌داری به دستش برسد. گوگل همه‌ساله با ابداع الگوریتم‌های جدید سعی دارد تا دنیای اطلاعات را وارد عصر جدیدتری کند.

: جمع بندی

الگوریتم‌های گوگل با اینکه از یک سو می‌توانند باعث جریمه شدن یا افت رتبه سایت‌ها شوند اما این‌ها فقط در مواردی اتفاق می‌افتد که از قوانین تخلف کنند. در اکثر موارد این الگوریتم‌ها به کاربران کمک کرده‌اند. این الگوریتم‌های موتورهای جستجو بوده‌اند که باعث بهبود ارائه نتایج جستجو شده‌اند، رقابت را بین سایت‌ها ایجاد کرده و باعث بالا رفتن کیفیت مطالب ایجاد شده در وب سایت‌ها شده‌اند.
اگر شما هم صاحب وب‌سایتی هستید و قصد دارید کاربران بیشتری را با وب‌سایت تان آشنا کنید باید آن را طبق الگوریتم‌های گوگل سئو کنید تا از هرگونه آسیب احتمالی در امان بمانید. ما در این راه به شما کمک خواهیم کرد کافیست با ما در ارتباط باشید .

موتور جستجوی گوگل چه اهدافی را دنبال میکنن ؟


طراح سایت در اصفهان 

هدف الگوریتم های گوگل

سئو در اصفهان

  • بازدید: 284
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

1