باغ وحش مجازی الگوریتم های گوگل

باغ وحش مجازی الگوریتم های گوگل
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1400/12/04

باغ وحش مجازی الگوریتم های گوگل

 

الگوریتم های گوگل

در مقالات گذشته با میزان اهمیت داشتن علم درباره الگوریتمهای گوگل صحبت کردیم و چند نمونه از آنها را برای شما شرح دادیم در این مقاله به ادامه معرفی میپردازیم

الگوریتم مرغ مگس خوار : یکی از بخش هایی که در الگوریتم های گوگل بهبود یافته است، درک عمیق تر از مفهوم کوئری هاست. در گذشته زمانی که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کرد در نتایج گوگل ابتدا لینک هایی را نشان می‌داد که این عبارت کلیدی در آن وجود داشت. در حالی که توسط الگوریتم مرغ مگس خوار این فرایند تغییر کرده است و حالا بیشتر اهمیت دارد که نتیجه جستجو به موضوع و زمینه اصلی کوئری مرتبط باشد و الزاماً نیازی نیست که این کلمه کلیدی در داخل مقاله یا محتوای یک صفحه استفاده شده باشد به همین خاطر استفاده از مترادف‌ها بهینه تر شده و اهمیت بیشتری یافته است.

گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را در سال 2013 برای سرچ صوتی (voice-search) پایه‌گذاری کرد و حالا هرچه زمان می‌گذرد و دستگاه‌ها بیشتر به تایپ صوتی مجهز می‌شوند اهمیت بیشتری می‌یابد. بر همین اساس، مرغ مگس خوار به کل عبارت سرچ شده توجه می‌کند نه تک‌تک کلمات. چراکه ممکن است به دلایلی چون اشتباهات تایپی و… عبارتی سرچ شود که در واقع منظور کاربر نباشد. اما گوگل به کمک این الگوریتم می‌تواند نتایجی را ارائه دهد که با وجود اشتباه تایپی با آنچه در ذهن کاربر بوده تطابق داشته باشد.اگر قصد دارید نوشته‌هایتان را برای این الگوریتم گوگل سئو کنید باید علاوه بر کلیدواژه از مترادف‌های آن نیز استفاده کنید. متن باید به اندازه کافی روان نوشته شده باشد و خوانایی خوبی داشته باشد. اما نگران نباشید؛ چراکه مرغ مگس خوار کسی را به خاطر عدم رعایت این نکات جریمه نخواهد کرد.

 

.از آنجایی که برای گوگل محتواهای ارزشمند و اورجینال اهمیت دارد، بهتر است از این به بعد روی تحقیقات کلمه کلیدی خود بیشتر کار کنید. به این معنا که بهتر است به جای تکیه کردن روی عبارات کوتاه و کلمات کلیدی ، بر روی تولید محتوای با ارزش که تمرکز کنید. هنوز هم در میان سایت‌ها نوشتن کلمات غیر طبیعی و نه چندان مفهوم در عنوان ها رایج است. اما به مرور زمان با هوشمندتر شدن موتورهای جستجو تمام این سایت‌ها به مشکل خواهد خورد چرا که مفهوم و کانسپت هم در نوشته‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

الگوریتم کبوتر : در این باغ وحش مجازی گوگل پرنده‌های دیگری هم حضور دارند و یکی از آن‌ها الگوریتم کبوتر است که یک سال بعد از مرغ مگس خوار و در ۲۰۱۴ متولد شد. این الگوریتم هم مانند الگوریتم ونیز بر سئوی محلی تمرکز دارد با این تفاوت که علاوه بر این که بر صفحات نتایج اثرگذار است بر نقشه گوگل نیز توجه ویژه‌ای داشته است و منجر به توانایی گوگل در ارائه نتایج نزدیک به کاربران شده است.

الگوریتم موبایل گدون : صنعت سئو به‌روزرسانی موبایل گوگل را به موبایل گدون تفسیر کرد. تصور سئوکاران بر این بود که این آپدیت کل نتایج جستجو را دگرگون خواهد کرد. در سال 2015 که الگوریتم موبایل گدون معرفی شد 50 درصد از سرچ های گوگل از دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شدند و این مسئله باعث شد تا گوگل برای سایت‌هایی که برای صفحه‌هایی به اندازه موبایل هم مناسب ساخته شده بودند امتیاز خاصی در نظر بگیرد. این سایت‌ها را اصطلاحاً mobile friendly می‌نامیم. هدف این الگوریتم ارتباط راحت و دسترسی سریع کاربران با وب سایت شما از طریق پلتفرم موبایل است.

موبایل فرندلی بودن فاکتوری است که در حال حاضر اهمیت بالاتری برای گوگل نسبت به نسخه دسکتاپ دارد.گوگل برای تکمیل رضایت کاربران در این بخش به سرعت لود صفحه نیز پرداخت و در سال ۲۰۱۸ طی یک به‌روزرسانی دیگر سرعت لود صفحه را نیز جزء فاکتورهای رتبه‌بندی قرار داد. البته سرعت هم در سرچ موبایلی و هم در دسکتاپ اهمیت دارد.
پیشنهاد گوگل برای وب سایت‌ها استفاده از قالب‌های ریسپانسیو یا تکنولوژی صفحات موبایلی پرشتاب است. این تکنولوژی که با نام مخفف AMP شناخته می‌شود، باعث می شود صفحات یک سایت در حالت موبایل با سرعت بسیار بالاتری نمایش داده شود. برای اینکه مطمئن شوید صفحات وب سایت شما موبایل فرندلی است، می توانید از ابزار گوگل موبایل فرندلی تست (Google Mobile friendly test) که به صورت کاملاً رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد، برای بررسی وب سایت خود استفاده کنید.

الگوریتم Payday Loan: این یکی از مهمترین به روزرسانی­ های گوگل بود که کوئری های اسپم دار، که بیشتر در صنایع سایه ای مانند وام های با بهره فوق العاده و وام های روزپرداخت، فیلم های مستهجن و سایر جستارهای اسپم دار مرتبط است را هدف قرار داد.به روزرسانی Payday Loan 2.0 بیشتر مبتنی بر لینک ها بوده و همچنین بیشتر روی حجم جستجوی های زیاد با کلمات کلیدی CPC متمرکز بود چرا که احتمال هرزنامه بودن آنها بسیار زیاد می باشد. پس از این به روزرسانی کسب و کارها به این الگوریتم واکنش منفی نشان دادند. 

برای خواندن مقاله الگوریتم کبوتر گوگل کلیک نمایید


سئو 

سئو در اصفهان

افزایش بازدید سایت

  • بازدید: 255
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

1