- طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
- 1400/12/24
پیلار پیج یا محتوای ستونی چیست؟
صفحات ستون یا محتوای ستونی جدیدترین واژه در دنیای بازاریابی داخلی است. اما این واژه به چه معناست و آیا همه باید از آن استفاده کنند؟ محتوای ستونی چگونه ایجاد میشود و چه مزایایی در یک کسب و کار دارد؟ در ادامه به جزییات کامل در این زمینه خواهیم پرداخت.دیدن زیاد، رنج زیاد و مطالعه زیاد سه رکن یادگیری هستند. بنیامین دیزرائیلی وقتی این حرف را زد اشتباه نکرد، در واقع امروز این موضوع میتواند فلسفه بسیاری از مشاغل باشد.
صفحه ستون محتوا یا به قولی پیلار پیج شما باید چراغ یادگیری خوانندگان شما باشد. در واقع محتوای ستونی شما جایی است که مخاطبان میتوانند چیزهایی را پیدا کنند که فقط شما میتوانید آموزش دهید. بنابراین اگر موضوعی دارید که میخواهید که آن را فریاد بزنید، ابتدای صفحه ستونی یا همان محتوای ستونی خود را پیدا کردهاید.
پیلار پیج یا محتوای ستونی
پیلار پیج یا محتوای ستونی یکی دیگر از روشهای تولید محتوا برای وبسایت است که این روزها بسیار گسترش پیدا کرده است و اغلب وبسایتها از این شیوه برای تولید محتوای منظمتر و دقیقتر استفاده میکنند.پیلار پیج به محتوای اصلی و کلی سایت گفته میشود که یک موضوع کلی را بیان میکند و در خلال آن به صفحات دیگر که موضوعات جزئیتر را بررسی میکنند،
لینک میدهد. در اصل پیلار پیج محتوایی هسته و مرکزی است که صفحات محتوای خوشه همگی به آن متصل میشوند.امروزه با پیشرفته شدن الگوریتمهای موتورهای جستجو و بهینهتر شدن سرچ کاربران، محتوایی که تنها بر اساس کلمات کلیدی نوشته شود ارزش چندانی نخواهد داشت و اگر به دنبال بازاریابی محتوا برای کسبوکار خود هستید،
حتما باید استراتژی دقیقی برای آن داشته باشید. پیلار پیج یکی از روشهایی است که میتوانید به وسیله آن به محتوای وبسایت خود نظم ببخشید. علاوه بر این، صفحات پیلار پیج اهمیت زیادی در سئو سایت نیز دارند.پیش از این در مقالهی « مدل تاپیک کلاستر در تولید محتوا» اشارهای جزئی به پیلار پیج داشتهایم.
پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر موضوع سری به آن مقاله بزنید. در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به بررسی پیلار پیج و تاثیر آن روی سئو بپردازیم. اگر شما هم قصد تولید محتوا برای وبسایت خود را دارید و میخواهید با نظم مشخصی این کار را انجام دهید، در ادامه با ما همراه باشید.
مدل تاپیک کلاستر یکی از مدلهای کاربردی در استراتژی تولید محتوا است.
سازماندهی محتوای ستونی
اگر در شغلی بودید که در مراقبت از حیوانات خانگی تخصص داشتید، ممکن است ترجیح دهید یک صفحه ستون درباره “اولین سگ خود” بنویسید و این “موضوع اصلی” شماست. در این صفحه ستون، بخشها را به موضوعات عمیقتر و متمرکز تر تقسیم میکنید:
- پیدا کردن پرورشدهنده مناسب
- آموزش به توله سگ خود
- خوردن و آشامیدن
- معاشرت با سگهای دیگر
- یافتن دامپزشک مناسب
- نظافت و مراقبت
به این موارد “عناوین فرعی” شما گفته میشود. همه آنها به موضوع اصلی مربوط میشوند، اما فرصتهایی را برای جزئیات بیشتر فراهم میکنند و در این میان به مطالب مربوط خارجی پیوند میخورند.خوب، اگر شما به طور مداوم پستهای وبلاگ را در وب سایت خود رد میکنید،
با استفاده از تغییرات در همان موضوع و تغییرات در کلمات کلیدی سعی میکنید تا هر مورد جستجوی احتمالی را ضبط کنید، محتوای شما تکراری و بینظم میشود. در نهایت به جای اینکه پستهای وبلاگ شما دائماً جذابیت بیشتری بدست آورد، در یک زمینه اشباع و پر از پستهای مشابه میشود در نتیجه همهی جذابیت خود را برای گوگل از دست خواهد داد.
همچنین موتور جستجو اخیراً الگوریتم خود را تغییر داده است تا محتوای مبتنی بر موضوع را ترجیح دهد و صفحات ستون را برای کسانی که میخواهند رتبهبندی بالای SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) را حفظ کنند یک ضرورت است.
پیلار پیج یا محتوای ستونی چیست؟
محتوای ستونی یا پیلار پیج به عنوان یک صفحه هسته و مرکزی در تولید محتوا شناخته میشود. در پیلار پیج تمام قسمتهای مهم یک موضوع بررسی میشود؛ اما همه چیز به صورت کلی بیان میشود و جزئیات و بررسی عمیقتر در قسمت زیرشاخهها انجام میشود و لینک آنها در صفحات پیلار قرار میگیرد.
در پیلار پیج شما باید به صورت کلی و در حد اشاره، درباره موضوع مورد نظر صحبت کنید. موضوعاتی که در صفحات پیلار پیج قرار میگیرند باید حول محور موضوع اصلی کسبوکار شما و کلمات کلیدی مهم و اصلی کسبوکار شما باشد. در صفحات پیلار نیازی به بررسی جزئیات و ریز شدن در موضوع نیست؛ تنها باید قسمتهای مهم و بخشهای اصلی موضوع را مطرح کنید.
پس از آن که نوشتن صفحه پیلار شما به اتمام رسید، حال باید قسمتهای معرفی شده در پیلار پیج، در مقالاتی دیگر که به عنوان محتوای خوشه شناخته میشود به صورت دقیق و جزئی بررسی کنید و لینک آن را در پیلار پیج قرار دهید.معمولا محتوای ستونی یا پیلار پیج بسیار طولانیتر از یک پست بلاگ است.
اگرچه هیچ مقدار مشخصی برای محتوا پیلار پیج وجود ندارد، اما به صورت میانگین محتوای پیلار پیج حدود ۲۰۰۰ کلمه است. بهتر است در پیلار پیج یک طبقه بندی مشخص برای بخشهای مختلف موضوعی که میخواهید درباره آن بنویسید داشته باشد تا محتواهای سایت شما نظم مشخصی داشته باشند.
به عنوان مثال فرض کنید که میخواهید درباره موضوعات مختلف حوزه سئو بنویسید. پیلار پیج شما باید درباره «سئو» باشد و اطلاعات کلی درباره آن به مخاطب بدهد. به عنوان مثال یک تعریف ساده و کلی از سئو ارائه دهد و سپس بخشهای مختلف سئو مثل سئو داخلی ، سئو خارجی ، بک لینک، سئو محلی ، الگوریتمهای گوگل، ابزار سئو و ... به صورت کلی معرفی کند.
حال در نوشتههای خوشه، هر یک از این زیر عنوانها را باید به صورت جزئیتر و تخصصیتر بررسی کنید و لینک آن را در پیلار پیج قرار دهید. همچنین لینک صفحه پیلار پیج را نیز میتوانید در ابتدای هر یک از مقالات خوشه قرار دهید و اینگونه یک لینک سازی داخلی مناسب برای وبسایت خود ایجاد کنید.برای آن که بتوانید تولید محتوای بهتر و دقیقتری برای سایت داشته باشید، به یک استراتژی دقیق محتوا نیاز دارید.
در یک محتوای ستونی چه چیزهایی باید وجود داشته باشد؟
خوشههای خود را ایجاد کنید. با استفاده از پنج مبحث اصلی که قبلا به آنها فکر کردهاید، سعی کنید برای هر یک هشت موضوع زیر محتوای خوشه بنویسید. برای کمک به تجسم نحوه اتصال محتوا به یکدیگر، آن را در همان قالب نمودار تنظیم کنید. در واقع در یک محتوای ستونی باید شاهد مطالب و پیوندهای مرتبط به هم باشیم و بتوانیم مجموعهای کامل از یک موضوع را در صفحه ستون خود قرار دهیم. در ادامه چند ایده که میتوانید محتوای ستونی از آنها استفاده کنید را ارائه خواهیم کرد:
- لیستی از مواردی را که باید از آنها اجتناب کنید، بنویسید
- پستهای قدیمی و منسوخ وبلاگ را در یک صفحه ستون به روز شده جدید ترکیب کنید
- یک راهنمای A-Z درباره موضوعی که در آن متخصص هستید بنویسید
- محتوای سبک “باید انجام شود” یا “لیست سطل” ایجاد کنید
- درباره یک نظرسنجی که انجام دادهاید و نتایج آن بنویسید
- در مورد چیزی که واقعاً به خوبی میدانید 10 لیست برتر ایجاد کنید
- به کسب و کار خود پیوند دهید
- محتوای گام به گام را نشان دهید
- روندهای آینده را پیش بینی کنید و از هر کدام پشتیبان بگیرید
- 10 باور غلط صنعت را روشن کنید
- تقویمی از رویدادهای آینده ایجاد کنید و درباره هر یک به طور مفصل بحث کنید
- “راهنمای خریدار ” بنویسید
- لیستی از “درسهایی که آموختهاید” از زمانی که برای اولین بار در کار خود شروع کردهاید، ایجاد کنید.
چرا پیلار پیج برای سئو اهمیت دارد؟
همانطور که گفتیم، پیلار پیج تنها محدود به دستهبندی و منظم کردن محتوای سایت نمیباشد و محتوای ستونی برای سئو نیز بسیار اهمیت دارد و تاثیر زیادی روی سئو سایت میگذارد. در ادامه برخی از دلایل اهمیت پیلار پیج برای سئو را بیان میکنیم:
پیلار پیج معماری داخلی سایت را بهبود میبخشد
الگوریتمهای گوگل تنها محتوای سایت شما را بررسی نمیکنند؛ بلکه معماری داخلی سایت و ارتباط صفحات مختلف با یکدیگر روی رتبه سایت شما تاثیرگذار است. پیلار پیج این امکان را به شما میدهد تا نظم دقیقتری به سایت بدهید و ارتباط بین محتواهای مختلف سایت مشخص شود. این موضوع تاثیر زیادی روی الگوریتم پیج لایوت خواهد داشت و رتبه سایت شما نزد گوگل بالا میرود.
رتبه بهتری برای کلمات کلیدی اصلی دریافت میکنید
از آن جایی که پیلار پیج یک محتوای کلی و طولانی را در بر میگیرد و به صفحات مختلف لینک میدهد، از دید رباتهای گوگل به عنوان یک صفحه ارزشمند شناخته میشود و شما میتوانید برای کلمات کلیدی مهم رتبه بهتری بگیرید. از طرف دیگر آن دسته از کاربرانی که به دنبال دریافت اطلاعات کلی هستند، عموما روی پیلار پیج کلیک میکنند و همین موضوع باعث بالا رفتن رتبه سایت شما میشود.
همچنین اگر در پیلار پیج موضوع کلی را به صورت دقیق بیان کنید و دستهبندی مناسبی نیز برای آن داشته باشید، میتوانید از طرف سایتهای دیگر برای پیلار پیج بک لینک دریافت کنید. همین موضوع تاثیر بسیار زیادی روی سئو سایت خواهد داشت.
لینک سازی داخلی سایت را ارتقا میدهد
پیلار پیج این امکان را به شما میدهد تا نظم بهتر و دقیقتری در تولید محتوا داشته باشید. همچنین پیلار پیج این امکان را فراهم میکند تا بتوانید موضوعات مرتبط را به یکدیگر وصل کنید و لینک سازی داخلی سایت را ارتقا بخشید. لینک سازی داخلی سایت نیز میتواند تاثیر مثبتی در سئو سایت شما داشته باشد. پیش از این در مقالهای دیگر به طور مفصل به بررسی لینک سازی داخلی سایت و تاثیر آن روی سئو پرداختهایم. پیشنهاد میکنیم سری به آن مقاله بزنید.لینک داخلی نیز به اندازه لینک سازی خارجی اهمیت دارد.
نظمدهی به محتوا
پیلار پیج این امکان را فراهم میکند تا محتوای سایت شما به صورت منظمتری روی سایت قرار گیرد. این ویژگی باعث میشود که دیگر محتوای تکراری و اضافه برای سایت ایجاد نکنید و استراتژی محتوای شما بهتر از هر زمان دیگری صورت میگیرد.در نهایت باید گفت که پیلار پیج یا محتوای ستونی یکی از تکینکهای بسیار مهم تولید محتواست که امروزه بسیاری از سایتها از آن استفاده میکنند.
به کمک پیلار پیج میتوانید به محتوای قرار گرفته روی سایت نظم ببخشید و به صورت هدفمند کار تولید محتوا را انجام دهید.
برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات مراجعه نمایید.
- بازدید: 301
- پیام: 0
بالا بردن رتبه سایت , سئو سایت , سئو سایت در اصفهان , طراحی سایت , طراحی سایت در اصفهان , الگوریتمهای موتورهای جستجو , محتوای ستونی , پستهای وبلاگ , تولید محتوا , پیلار پیج , بازاریابی داخلی , پیلار پیج چیست , ابزار سئو , سئو محلی , سئو خارجی , سئو داخلی , کلمات کلیدی
Share Post:
نظر دهید
ایمیل شما منتشر نخواهد شد *