الگوریتم کبوتر گوگل چگونه کار میکند ؟

الگوریتم کبوتر گوگل چگونه کار میکند ؟
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1400/12/11

الگوریتم کبوتر گوگل چگونه کار میکند ؟

در مقالات گذشته درباره اهمیت الگوریتمهای گوگل صحبت کردیم ( برای خواندن مقاله الگوریتم های گوگل اینجا کلیک کنید )گوگل برای اینکه کاربرانش تجربه خوبی از جستجوی خود داشته باشند الگوریتم های زیادی را طراحی کرده است هر کدام را به نام یکی از حیوانات نامگذاری کرده است که به آن باغ وحش مجازی گوگل میگویند .

باغ وحش الگوریتم‌های گوگل پر است از حیواناتی همچون پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و غیره. اما گوگل همه این حیوانات را بی‌دلیل گرد هم نیاورده . یکی از این حیوانات الگوریتم گوگل، الگوریتم کبوتر گوگل یا Pigeon است.برای اینکه به طور ساده با سازوکار الگوریتم کبوتر گوگل آشنا شوید، لازم است به یکی از جستجوهایی که تا به حال کرده‌اید بیشتر توجه کنید!

منظورمان چیست؟ حتم دارم که تا به حال تجربه جستجوی یک کسب و کار محلی را در گوگل داشته‌اید. به عنوان مثال برای من زیاد پیش آمده که عبارت‌هایی همچون “کافی شاپ نزدیک من“را در گوگل جستجو کنم.

نتایجی که گوگل به من نشان داده در اکثر مواقع نیازم را کاملاً برطرف کرده است. اما پشت این نتایج مفید و ارزشمند گوگل که هر جستجو را بر اساس موقعیت مکانی و محلی به من نشان می‌دهد  الگوریتم کبوتر گوگل قرار دارد .پیش از معرفی الگوریتم کبوتر جای خالی نوعی از محتوا احساس می‌شد و آن چیزی نبود جز موقعیت مکانی یا لوکیشن!

اما برای اینکه گوگل بتواند از محتوای جدید خود (موقعیت مکانی) به درستی استفاده کند و بهترین نتایج را در اختیار کاربر قرار دهد، الگوریتمی ساخت و نام آن را کبوتر گذاشت.جالب است بدانید که کوروش کبیر برای ارسال اخبار محرمانه به نقاط مختلف کشور پهناور خود، از کبوتر استفاده می‌کرده است.
الگوریتم کبوتر گوگل در سئوی محلی یا لوکال سئو تأثیر زیادی دارد. در واقع الگوریتم کبوتر گوگل باعث شد که جستجوگران محلی رویه خود را تغییر دهند. اگر چیزی در مورد جستجوگر محلی و لوکال سئو نمی‌دانید، موضوع بعدی ما به این مقوله اختصاص دارد.

 

سئوی محلی چیست؟

در گذشته یکی سری مجله با عنوان «پیک برتر» در خانه‌ها پخش می‌شد یا کتابی با عنوان کتاب اول . هدف اصلی این مجله‌ و کتابها این بود که شما را با تمام کسب و کارهای محلی و نزدیک به موقعیت شما آشنا کند.مثلاً تمام رستورآن‌ها، آموزشگاه‌ها و سالن‌های آرایشی نزدیک منزل شما، در این مجله به همراه اطلاعات تماس معرفی می‌شد. این کسب‌و‌کارهای محلی مصداق چیزی است که گوگل امروزه با استفاده از الگوریتم کبوتر در موتور جستجوی خود قرار داده است.

در حال حاضر ، اگر به دنبال رستورآن‌های نزدیک محل خود باشید، دیگر لازم نیست  مجلات را ورق بزنید تا با این رستورآن‌ها آشنا شوید. تنها کافی است مرورگر خود را باز کنید و هر آن چه که مربوط به کسب‌و‌کارهای نزدیک به موقعیت شما باشد را جستجو کنید.در این صورت گوگل آدرس تمام آن‌ها را به همراه اطلاعاتی مهم مانند عکس و نظرات مشتریان در اختیار شما قرار می‌دهد. این قدرت سئوی محلی است! به عبارت دیگر؛ سئوی محلی به شما کمک می‌کند کسب و کار خود را مستقیما به همان مشتری یا کاربری که در همسایگی شما زندگی می‌کند، معرفی کنید.

حالا که با جستجوگر محلی آشنا شدید لازم است ارتباط بین الگوریتم کبوتر و سئوی محلی را بررسی کنیم.طبق آماری که توسط سایت MOZ اعلام شده، میزان جستجوهای لوکال و محلی روز به روز در حال افزایش است. در واقع گوگل با مشاهده اهمیت بالای Local SEO در نزد کاربران، مجبور است تغییراتی را در روند رتبه‌دهی خود بدهد.

ممکن است رتبه سایت شما با یک عبارت کلیدی در جایگاه پنجم باشد ولی با اعمال الگوریتم‌های محلی گوگل، این جایگاه بالاتر یا پایین تر بیاید. این امر به خاطر آن است که وقتی بحث سئوی محلی مطرح می‌شود، بسیاری از عواملی که قبلا در سئو موثر بودند، تاثیر خود را از دست داده و عوامل دیگری جایگزین آن می‌شوند.زمانیکه عبارت جستجو شده به یک موقعیت مکانی یا یک کسب و کار محلی اشاره دارد، فاکتورهایی مانند فاصله مکانی، ساعت کاری و سهولت دسترسی حتی از میزان اعتبار سایت یا محتوای قرار گرفته در آن مهم‌تر خواهند بود.

الگوریتم کبوتر گوگل

کبوتر پرنده‌ای است که می تواند جزئیات را بدون در نظر گرفتن جهت گیری فضایی به دقت بررسی کند؛ این همان قابلیتی است که موجب می‌شود موتور جستجوی گوگل نیز از میان هزاران سایتِ ایندکس شده سایت‌های مرتبط و مطلوب را پیدا کند و همان نتایجی را به شما نشان دهد که انتظار دارید. (البته نتایج مفید و ارزشمندی که گوگل به شما نشان می‌دهد بعضی اوقات فراتر از حد انتظار هستند!)

الگوریتم کبوتر می تواند جزئیات را بدون در نظر گرفتن جهت گیری فضایی به دقت بررسی کند .علاوه بر این، عملکرد کبوتران به صورت دسته جمعی باعث تسریع فرآیند جستجو شده و با توجه به قابلیت‌های توضیح داده شده در مورد این الگوریتم، افزایش سرعت نه تنها از کیفیت مطالب ارائه شده کم نمی‌کند بلکه دقت آن را نیز افزایش می‌دهد. به طور مثال اگر عبارت «دانشگاه‌های آلمان» را جستجو کنید، هرگز دانشگاه‌های ایتالیا به شما نشان داده نمی‌شود.

الگوریتم کبوتر گوگل

فاکتورهای لازم جهت ثبت در جستجوی محلی
فاکتورهای متعددی توسط الگوریتم کبوتر مورد توجه قرار می‌گیرند که بر نمایش شما در نتایج محلی تاثیرگذار خواهند بود. در اینجا به برخی از مهم‌ترین نکات اشاره می‌کنیم.

1- ثبت بودن سایت مورد نظر در گوگل :یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای نمایش شما براساس موقعیت، درک گوگل از موقعیت فیزیکی کسب و کار شماست. با توجه به تحریم‌های گوگل برای ایران در حال حاضر امکان استفاده از Local Business وجود ندارد ولی می‌توانیم به عنوان یک کاربر موقعیت فیزیکی کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنیم.

2- ثبت اطلاعات کامل شامل نام ، ادرس و شماره تماس در تمام صفحات سایت: روبات‌های گوگل قابلیت درک شماره تماس و آدرس شما را دارند، به همین دلیل یکی از بهترین فضاهای سایت جهت درج اطلاعات تماس فوتر سایت است که در همه جا تکرار می‌شود. با این کار کبوتر گوگل به راحتی می‌تواند سایت شما را ردیابی کند.

یکسان بودن این اطلاعات با موارد درج شده بر روی نقشه گوگل شانس شما را برای کسب جایگاه بهتر و نمایش در پک گوگل افزایش خواهد داد. علاوه بر اطلاعات قرار گرفته در فوتر سایت پیشنهاد می‌شود سایت شما حتما دارای صفحه تماس با ما باشد که در آن کلیه اطلاعات تماس و موقعیت دقیق شما بر روی نقشه مشخص شده باشد.

3- سایت خود را در وبسایت‌های دایرکتوری (Directory Websites) محلی ثبت کنید: دایرکتوری‌ها، منابعی هستند که فهرستی از سایت‌های مختص به یک بیزینس را با تفکیک شهر یا منطقه به شما نشان می‌دهند. در واقع معرفی الگوریتم کبوتر، در جذب کاربر و افزایش ترافیک دایرکتوری‌ها بی‌نظیر بوده زیرا کاربران بسیاری را با تفکیک موقعیت، راهی این سایت‌ها کرده است .به عنوان مثال برای رستوران‌ها می‌توان به سایت‌های Fidilio و Foursquare اشاره کرد که امتیازدهی کاربران در این سایت‌ها، حتی در نتایج جستجو نیز نمایش داده می‌شود.

4- از نظرات کاربران و پرسش و پاسخ‌ها بهره بگیرید: اگر شما یک صفحه مشخص برای سایت یا تجارت خود در گوگل مپس (Google Maps) ایجاد کرده باشید، کاربران قادر خواهند بود نظراتشان را در مورد کیفیت خدمات شما در آن فضا بیان کنند. یکی از کلیدی‌ترین پارارمترهای موثر بر سئو محلی، همین نظرات کاربران در صفحه گوگل مپ شرکت شما است.مشتریان و مخاطبین خود را تشویق کنید تا نظر خود را در مورد کسب و کار شما ثبت کنند و سوالات دیگران را در این بخش به خوبی پاسخ دهید.

5- از زبان نشانه گذاری اسکیما استفاده کنید: اسکیما (Schema) مجموعه‎ای تشکیل شده از اطلاعات کوچک (microdata) است که با اضافه کردن آن‌ها به سایت خود، یک توضیح اضافه‌تر و جامع‌تر به سایت خود اضافه می‌کنید، گوگل هم در نتایج جستجو این توضیحات اضافه را به کاربران نمایش می‌دهد. در واقع با استفاده از زبان اسکیما، شما به زبان خود گوگل با او صحبت می‌کنید. این کار یعنی اینکه الگوریتم کبوتر گوگل هم حرف شما را می‌فهمد و به سایت شما رتبه بهتری می‌دهد.

جمع بندی

رعایت استانداردهای سئو و شناخت الگوریتم کبوتر به شما کمک می‌کند که در محدوده فعالیت خود با رقبای قدیمی و بزرگِ فعال در اینترنت رقابت کنید. این الگوریتم یک فرصت ایده‌آل برای کسب و کارهای محلی است و می‌تواند نقش بزرگی در موفقیت شما داشته باشد.سایت‌های زیادی با اعمال الگوریتم کبوتر، به جایگاه پایین صفحه نتایج سقوط کردند. در مقابل اما سایت‌هایی هم با این آپدیت، رتبه بهتری از گوگل دریافت کرده و شاهد پیشرفت جایگاه خود بودند.

گروه مشاوران اصفهان سایت با سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه طراحی سایت ، سئو و پشتیانی آماده ارائه خدمت به شما عزیزان میباشند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر کلیک نمایید .

 


سئو محلی

الگوریتم گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل

  • بازدید: 249
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

1