تاثیر آمار سایت بر بهبود وضعیت سئو

تاثیر آمار سایت بر بهبود وضعیت سئو
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/02/04

تاثیر آمار سایت بر بهبود وضعیت سئو

اولین قدم برای رشد هر سایت پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه کاری سایت است. همچنین لازم است که رقبای اصلی سایت خود را بشناسید و سئوی آن ها را بررسی کنید. افزایش سرعت و سازماندهی لینک های ورودی نیز از دیگر اقدامات لازم برای بهبود سئو سایت هستند. با این وجود نباید تصور کنید که کار شما به پایان رسیده است، بلکه شما تازه در شروع مسیر خود قرار دارید. برای کسب رتبه های برتر در نتایج گوگل نباید تاثیر آمار سایت بر سئو را نادیده بگیرید.

تاثیر آمار سایت بر بهبود وضعیت سئو

با ماه ها کار و تلاش روی سئو سایت خود شاهد افزایش بازدید و فروش در کسب و کار خود خواهید بود، اما آیا افزایش درآمد هنوز هم ادامه دارد؟ آیا آمار سایت تنها نشان دهنده میزان بازدید از سایت است؟ آیا این داده ها راهنمایی خوب و مفید برای بهتر شدن سئو سایت شما است؟

یکی از اهداف از شروع هر کسب و کار اینترنتی ارتباط بیشتر با کاربران و افزایش میزان فروش است. اما بررسی آمار سایت و فعالیت های بازدیدکنندگان اهداف دیگری نیز به دنبال دارد. شما باید سایتی کامل و جامع را طراحی کنید که کاربران را برای مدت زمان طولانی در سایت نگه دارد.

در حقیقت با نگاه به این اطلاعات متوجه نقاط قوت و ضعف سایت خود شده و در جهت تقویت یا رفع آن ها بر می آیید. بدین ترتیب با پیشرفت سئو سایت و کسب جایگاه مناسب به ارزش واقعی اطلاعات بدست آمده و تاثیر آمار سایت بر سئو پی می برید.

تاثیر آمار سایت بر سئو بر تمام افرادی که در زمینه طراحی سایت و سئو فعالیت دارند، پوشیده نیست. چرا که آمارگیر اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه با 4 پارامتر مهم در آمار سایت آشنا می شوید که باعث بهبود سئو سایت شما می گردند.هر یک از این 4 فاکتور هزینه جذب هر بازدیدکننده از سایت و میزان درآمد شما را به ازای هر کدام از آن ها تعیین می کند.

  • تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد

مشاهده تعداد بازدیدکنندگان یکتا از جمله فاکتورهای مهم در آمار سایت است که بررسی تغییرات آن دید مناسبی را از عملکرد سایت به شما ارائه می دهد. بانس ریت (Bounce rate) یا نرخ پرش و همچنین میانگین زمان حضور کاربران در سایت دو پارامتر اصلی در این زمینه هستند. این پارامترها میزان موفقیت سایت در بهبود تجربه کاربری بازدیدکنندگان و جلب رضایت آن ها را نشان می دهند.

  • درصد ارجاع دهندگان سایت

درصد ارجاع دهندگان شما از گوگل و سایت های دیگر نشان دهنده وضعیت سئو شما در آمار سایت است. همچنین این عدد بیانگر میزان موفقیت کمپین های تبلیغاتی سایت شما است. شما باید با برآورد هزینه ای که برای جذب هر بازدیدکننده می کنید، ارزش واقعی آن ها را در می یابید.شما باید به عنوان یک متخصص سئو راه های اصلی ورود ترافیک به سایت خود را شناسایی کنید و برای بهبود آن برنامه ریزی نمایید.

  • شناسایی صفحات خروجی

یکی از راه های کسب درآمد از سایت ورود کاربران به آن است. شما باید نقاط ضعف سایت خود را بشناسید و همچنین صفحاتی که موجب خروج بازدیدکنندگان از سایت می شوند را شناسایی کنید. این اقدامات لازمه توجه به تاثیر آمار سایت بر سئو و بررسی این اطلاعات است.

یکی از تکنیک های بررسی صفحات خروجی اصلی سایت CTA یا فرم دعوت است. با این عمل می توانید کاربر را به دانلود کتاب الکترونیکی یا اقدام دیگری دعوت کنید. در این صورت شما قبل از خروج بازدیدکننده ایمیل او را بدست می آورید و در آینده با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید او را به سایت خود بازگردانید.

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب

یکی از اقدامات مهم در بهبود سئو سایت و موفقیت آن انتخاب کلمات کلیدی مناسب است.شما با بررسی آمار سایت می توانید نقش کلمات کلیدی و میزان ورودی روزانه از هر کلمه کلیدی را دریابید. همچنین ارزیابی رتبه سایت در نتایج گوگل برای هر کلمه کلیدی نیز با استفاده از آمار سایت صورت می گیرد.

  • امکانات یک نرم افزار آمار بازدید سایت
  • نمایش تعداد بازدید کننده بر اساس آدرس IP
  • نمایش تعداد کلیک ها Action ها
  • نمایش رویداد های مخصوص یک بازدید کننده خاص ( زمان سپری شده ، صفحات بازدید شده ، تعداد کلیک ، فایل های دانلود شده ، لینک ها کلیک شده و …)
  • نمایش مرورگر کاربر
  • تفکیک کاربران موبایل / تبلت و دسکتاپ
  • نمایش سیستم عامل کاربر
  • آمار ورودی از وب سایت های دیگر وب سایت شما
  • نمایش تعداد ورودی از موتورهای جستجوگر
  • نمایش کلمات جستجو شده از کاربرانی که به سایت شما آمده اند
  • قابلیت ایجاد Action های اختصاصی (ذخیره ی تعداد کاربرانی که روی یک لینک خاص کلیک کرده اند)

آمار سایت چه اطلاعاتی را در اختیار شما می گذارد؟

برای فهم بهتر تاثیر آمار سایت بر سئو مثالی را برای شما مطرح می کنیم. برای مثال دو عبارت کلیدی خدمات کامپیوتر و قیمت خدمات کامپیوتر را در نظر بگیرید.در نگاه اول عبارت خدمات کامپیوتر کوتاه تر و مناسب تر به نظر می رسد. اما بررسی آمار سایت در دو ماه اول سایتی نشان داد که درصد افرادی که با عبارت قیمت خدمات کامپیوتر به سایت وارد شده اند، دو برابر بیشتر است.

در واقع با بررسی دقیق آمار سایت و رفتار بازدیدکنندگان می توان استراتژی سایت را برای ماه های بعد بهبود بخشید. همچنین این اقدامات حداکثر بازدهی را برای شما به همراه دارند.شاید تغییر عملکرد و حذف عباراتی که بازدید بالایی دارند، امری اشتباه به نظر برسد.

اما در کل تحلیل آمار سایت برای رسیدن به هدف اصلی یعنی جذب مشتری واقعی و کسب درآمد بیشتر اهمیت بالاتری دارد. کاهش بازدید سایت در کنار افزایش نرخ بازدهی است که معنا می یابد و سود بسیاری برای شما به همراه دارد. البته با برنامه ریزی و مدیریت درست امکان دستیابی به هر دو هدف میسر است.

چه اقداماتی باید برای بررسی آمار سایت انجام داد؟

حال که با تاثیر آمار سایت بر سئو آشنا شدید، شما باید اقدامات لازم در این خصوص را نیز بشناسید. در مرحله اول باید آمارگیر قوی با امکانات مناسب را برای سایت خود نصب کنید. البته نیازی نیست که به صورت لحظه ای آمار سایت خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

بلکه سنجش گزارش های روزانه و هفتگی درباره ورود بازدیدکنندگان به سایت و کلمات کلیدی بسیار مهم است.
در صورت دسترسی به پنل های آنالیز قوی به راحتی می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. افزایش درآمد ماهانه توسط سایت یک آرزو نیست، بلکه با تلاش مستمر و برنامه ریزی درست کاملا دست یافتنی است.


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات مراجعه نمایید.

  • بازدید: 234
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

1