الگوریتمهای گوگل ( از پاندا تا دزد دیایی )

الگوریتمهای گوگل ( از پاندا تا دزد دیایی )
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1400/11/27

الگوریتمهای گوگل ( از پاندا تا دزد دیایی )

الگوریتمهای گوگل چه کمکی میتوانند به شما کنند

در قسمت قبل مقاله الگوریتمهای گوگل با اهمیت آشنایی و کاربرد الگوریتم های کاربردی در گوگل اشنا شدیم با ما در ادامه همراه باشید:

الگوریتم پاندا گوگل : الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد. هر چند گوگل سال‌ها قبل از آن نیز به ارائه خدمات مشغول بود، اما پاندا اولین الگوریتمی بود که در دنیای مدرن سئو به صورت رسمی معرفی شد. این الگوریتم در سال ۲۰۱۶ به الگوریتم هسته پیوست و در نتیجه دائماً در حال فعالیت و بررسی سایت‌هاست. هدف از این الگوریتم پایین آوردن رتبه سایت هایی است که محتوای بی‌کیفیت دارند. به طور کلی تمام الگوریتم های گوگل در تلاش هستند که وب‌سایت‌های اسپم را شناسایی و حذف کنند تا نتایج جستجوی گوگل هرچه بیشتر کارآمد شود.

بیشترین مواردی که می‌تواند به عنوان پنالتی از طریق این الگوریتم اعلام شود محتوای تکراری یا سرقت ادبی است؛ سعی کنید از محتواهای منحصربه‌فرد و اورجینال استفاده کنید. برای بررسی اینکه آیا محتوای صفحاتی از وبسایت شما ممکن است از محتوای سایت‌های دیگری کپی شده باشد می‌توانید از ابزار سایت لاینر استفاده کنید. تمرکز الگوریتم پاندا بیشتر بر فاکتورهای درون صفحه (on-page) است و تطابق عبارت سرچ شده توسط کاربران را با موضوع کلی صفحه می‌سنجد. این الگوریتم گوگل به دو مسئله بسیار حساس است و با آن‌ها برخورد می‌کند:

*سایت‌هایی که فقط با هدف لینک دهی به سایت‌های دیگر به وجود آمده‌اند (Affiliate sites)
*سایت‌هایی با محتوای بسیار کوتاه
الگوریتم پاندا همچنین محتواهای کم حجم را شناسایی می کند. بهتر است اگر فکر می‌کنید صفحه محتوای کم حجمی دارد چه از لحاظ تعداد کلمات و چه از لحاظ لینک‌هایی که از آن به خارج داده شده است، آن را اصلاح یا حذف نمایید. یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند در محتواهای شما باعث شود که توسط گوگل پنالتی شوید بحث تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی است. این مورد به تنهایی میتواند وب سایت شما را اسپم کند و رتبه شما را در نتایج گوگل پایین بیاورد.
الگوریتم تازگی محتوا :در سال ۲۰۱۱ گوگل الگوریتم رتبه‌بندی را طوری تغییر داد تا محتوای تازه‌تر در بالای نتایج قرار بگیرد. به این ترتیب اگر موضوعی در یک دوره داغ می‌شد یا یک رویدادی در حال اجرا بود کاربران راحت‌تر می‌توانستند به مطالب مربوطه دست پیدا کنند. این به‌روزرسانی بر ۳۵ درصد از جستجوها اثر گذاشت.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو سایت کلیک نمایید

الگوریتم ونیز :از میان الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل، الگوریتم ونیز از آن جهت که مربوط به جستجوهای محلی می‌شود آپدیت قابل توجهی محسوب می‌شود. در این الگوریتم که در سال 2012 به راه افتاد، IP یا موقعیت جغرافیایی که برای سایت تعریف شده باشد نیز در نتایج جستجوی گوگل دخیل شدند.
الگوریتم پنگوئن گوگل :آپدیت الگوریتم پنگوئن به بک لینک‌هایی که سایت‌ها از سایت‌های دیگر می‌گیرند توجه کرده و آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند. بک لینک‌ها باید اصیل باشند، معاوضه یا خرید و فروش بک لینک جریمه را در پی خواهد داشت. الگوریتم پنگوئن هم مانند پاندا در سال 2016 جزئی از الگوریتم هسته گوگل شد که به صورت لحظه ای یا Real time کار می‌کند. این معنا که جریمه‌ها بسیار سریع اتفاق می‌افتد و البته خارج شدن از پنالتی گوگل هم وقت کمتری خواهد گرفت.

وقتی گوگل اعلام کرد که بک لینک‌ها می‌توانند در گرفتن رتبه اثر مثبتی داشته باشند، برخی سایت‌ها شروع به ساخت یا خرید بک لینک‌های مصنوعی کردند. گوگل برای مقابله با این اقدام الگوریتم پنگوئن را راه اندازی کرد. با این به‌روزرسانی موتور جستجوی گوگل ، صفحاتی که در این زمینه متخلف شناخته شوند از صفحه نتایج جستجو حذف خواهند شد. در بهترین حالت نیز ممکن است دچار افت رتبه شوند. برای در امان ماندن از جریمه الگوریتم پنگوئن بهتر است که موارد زیر را در نظر بگیرید‌:

از سایت‌های کم کیفیت و اسپم لینک نگیرید و سعی کنید همواره پروفایل لینک‌ها را بررسی نمایید‌.
لینک‌هایی که از سایت‌هایی با سئوی ضعیف می‌آیند می‌توانند برای شما دردسر ساز شود. همین طور لینک‌هایی که از سایت‌هایی با موضوعات غیر مرتبط به سایت شما داده می‌شود توسط الگوریتم پنگوئن شناسایی خواهند شد.
لینک‌هایی که دارای anchor text بیش از حد هستند نیز می‌توانند مشکل ساز باشند.
به طور کلی برای حذف لینک‌های مضر از طریق ارتباط با وبمستر سایت‌های مرتبط اقدام کنید. البته اگر وبمسترهای سایت‌ها جوابگو نبودند می‌توانید از ابزار Google disavow استفاده کرده و لینک‌های مشکل دار را حذف کنید.
الگوریتم دزد دریایی : این یکی از آن الگوریتم‌های گوگل است که کاملاً با اسمش هم‌خوانی دارد. گوگل با ایجاد این به‌روزرسانی در سال ۲۰۱۲ سعی داشت تا با کپی‌برداری از مطالب سایت‌های دیگر و به نوعی دزدی ادبی مقابله کند. به این ترتیب برای سایت‌هایی که محتوای تکراری منتشر می‌کردند رتبه منفی در نظر گرفت.

خصوصاً سایت‌هایی که در زمینه دانلود کتاب، فیلم یا موزیک بدون کپی رایت فعالیت می‌کنند، تحت تاثیر این الگوریتم گوگل خواهند بود. البته هنوز میزان دقت و قدرت این الگوریتم در حدی نیست که به دنبال تک تک وب سایت‌های جدید که محتوای دزدی دارند بیفتد. با توجه به این که تعداد این وبسایت ها هم هر روز بیشتر می شود. اما برای کسانی که می‌خواهند روی وبسایت خود سرمایه‌گذاری کنند توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد تا مطمئن شوید دچار پنالتی گوگل نخواهید شد.


الگوریتم گوگل 

آخرین الگوریتم گوگل

افزایش بازدید سایت

 

  • بازدید: 291
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

7