جنگو (django) و مزیت های آن

جنگو (django) و مزیت های آن
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1401/08/25

جنگو (django) و مزیت های آن

جنگو یک چارچوب رایگان، منبع باز و سطح بالا مبتنی بر پایتون است که از الگوهای معماری view-model پشتیبانی می کند. این چارچوب به توسعه سریع وب کمک میکند. بنابراین باعث می شود که از کدهای تکراری در بخش های مختلف سایت استفاده کرد. اهداف اصلی این فریم ورک سادگی، انعطاف پذیری، قابل اطمینان و مقیاس پذیری است.

جنگو (django) و مزیت های آن

جنگو یکی از فریم ورک‌های مبتنی بر وب و سطح بالا در پایتون است  که مبتنی بر معماری (Model-View-Template) یا MVT می‌باشد. فریم ورک، مجموعه استانداردها و چارچوب هایی است که به برنامه نویسان در توسعه بهتر کدها کمک می‌کند. جنگو رایگان و منبع باز (Open Source) است، اسناد زیادی دارد و برای برنامه نویسان با تجربه، نقطه امنی در توسعه اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب محسوب می‌شود.

این فریم ورک در سال 2003 و توسط یک تیم نرم افزاری فعال در حوزه پشتیبانی سایت‌های خبری توسعه یافت. این گروه با  دسته بندی کدهای نوشته شده و استفاده از دیزاین پترن‌های مختلف، زمینه توسعه فریم ورک جنگو و معرفی آن را در سال 2005 فراهم کردند. جنگو تلاش می‌کند ساخت سایت را ساده کند و مشکلات تعامل با پایگاه داده‌ها را کاهش دهد. در این فریم ورک تلاش شده که همه اجزا در ارتباط با هم بوده و قابل استفاده مجدد باشند.

تاریخچه جنگو

جنگو در اوایل دهه هشتاد شمسی توسط آدرین هولواتی (Adrian Holovaty) و سایمون ویلیسون (Simon Willison) خلق شد. آن‌ها django را زمانی ساختند که توسعه یک وب اپلیکیشن با پایتون را شروع کرده بودند. در آن زمان، آن‌ها در روزنامه لارنس ژورنال (Lawrence Journal-World) کار می‌کردند. به گفته ویلیسون در Quora، در آن زمان و قبل از تحولات PHP5، هر دو آن‌ها از تلاش برای نگهداری سایت‌های بزرگ توسعه داده شده با PHP کلافه شده و علاقه شدیدی به پایتون پیدا کرده بودند.

مزایای جنگو

تکنولوژی جنگو علاوه بر سرعت بالا، ویژگی هایی دارد که تا حد زیادی نیازها و نگرانی‌های برنامه نویسان را در نظر گرفته و به رفع آن‌ها کمک می‌کند. این مسئله باعث شده که جنگو به یکی از برترین فریم ورک‌های پایتون در سال‌های اخیر تبدیل شود.بسیاری از برنامه نویسان ویژگی‌ها برتر جنگو را به این شکل دسته بندی می‌کنند:

  • کامل بودن جنگو

جنگو به همه موارد لازم در توسعه اپلیکیشن توجه کرده و با ارائه مستندات مفصل و استانداردهای طراحی اصولی، می‌تواند در همه جوانب روند توسعه وب یا اپلیکیشن برنامه نویسان را پشتیبانی کند. استفاده از جنگو در برنامه نویسی، برای کسب و کارهای امروزی بسیار پرکاربرد است زیرا می‌تواند خیال شما را بابت روند رو به گسترش پلتفرم‌های آنلاینی که دارید، راحت کند.

  • امن بودن

جنگو با شعار انجام کارهای درست طراحی شده است و در حوزه امنیت، شما را از بسیاری از اشتباهات رایج امنیتی دور نگه می‌دارد. اگر از جنگو استفاده می‌کنید بابت مواردی مانند امنیت حساب‌های کاربری و اطلاعات کاربران ورودی (Session) نگران نباشید.

  • قابلیت حمل و توسعه در بسترهای مختلف

جنگو به زبان پایتون نوشته شده است و به همین دلیل مستقل از سرور، بر روی سیستم‌های مختلفی مانند ویندوز، لینوکس، مک و غیره قابل اجرا است. همچنین این فریم ورک، به خوبی توسط تامین کنندگان خدمات میزبانی وب پشتیبانی می‌شود.

  • پر کاربرد بودن

برای ساخت انواع مختلفی از سایت‌ها در زمینه‌های تولید محتوا، خبری، رسانه‌های اجتماعی و غیره می‌توان از جنگو استفاده کرد. این فریم ورک با فریم ورک‌های سمت کاربر (Client-Side ) تعامل زیادی دارد و توانایی تبدیل محتوا در فرمت‌های مختلف HTML، JSON، XML و غیره را دارد.

  • قابلیت نگهداری

 جنگو قابلیتی برای استفاده چندباره از کدها فراهم می‌کند و با جلوگیری از نوشتن کدهای تکراری، به میزان زیادی حجم کدها را کاهش می‌دهد. همچنین قابلیت گروه بندی کدهای مرتبط در یک ماژول را برای استفاده مجدد دارد.

  • مقیاس پذیری

پروژه‌های بزرگ یا کوچک برای جنگو فرقی نمی‌کنند. این فریم ورک قدرتمند توانایی پشتیبانی و توسعه پروژه‌های کوچک و تبدیل آن‌ها به پروژه هایی با ترافیک و حجم زیادی از اطلاعات را دارد. شرکت‌های مطرح جهان برای توسعه بسیاری از ایده‌های خود، جنگو را انتخاب می‌کنند.

  • پشتیبانی از دیتابیس‌ها و سئو

 جنگو از پایگاه داده‌های زیادی مانند MySql، Oracle، SQLite و غیره پشتیبانی می‌کند و با توجه به نوع پروژه، امکان استفاده از چندین پایگاه داده را به طور همزمان فراهم می‌کند. جنگو در سئو وب سایت‌ها نیز کمک بسیاری می‌کند. آدرس صفحات در جنگو به شکل URL است و این مسئله باعث بهینه سازی سایت و بهبود سئو می‌شود.

  • انجمن‌های پشتیبانی

برنامه نویسان زیادی در سراسر دنیا از جنگو استفاده می‌کنند. بنابراین در صورت بروز مشکل، سایت‌ها و کانال‌های ارتباطی زیادی وجود دارند تا بتوانید با تجربه سایر کاربران، سطح پروژه خود را ارتقا داده و مشکلتان را حل کنید.

چگونه جنگو را یاد بگیریم؟

پیش نیازهای یادگیری Django به صورت زیر میباشد:

  • تسلط کافی بر زبان Python
  • تسلط بر زبان JS و HTML و CSS
  • سپس یادگیری فریمورک فوق العاده Django

برای یادگیری جنگو ضروری است. پایتون در حوزه‌های مختلف تکنولوژی کاربردهای فراوانی دارد و یادگیری فریم ورک قدرتمندی مانند جنگو، می‌تواند موقعیت‌های شغلی فراوانی برای شما فراهم کند.

و در آخر...

جنگو ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارد که در این مقاله هم به یک سری از آن ها اشاره کردیم. همچنین، چون بر پایه زبان پایتون است، قدرتش چند برابر شده و توانسته نسبت به رقبای خود برتری خاصی پیدا کند. وب‌سایت های بزرگی مانند اینستاگرام، نشنال جئوگرافیک و موزیلا هم با این زبان ساخته شده و پشتیبانی می‌ شوند.

جنگو (django) و مزیت های آن


برای مشاهده مقالات بیشتر در مورد سئو سایت و طراحی سایت به صفحه مقالات مراجعه نمایید.

 

  • بازدید: 187
  • پیام: 3

نظرات (3)

جنگو (django) و مزیت های آن

رزا

این مقاله از جنگو اطلاعات زیادی از این زبان پرقدرت به من آموخت و به نظرم برای بحث سئو و طراحی سایت در اصفهان می تواند بسیار مفید باشد .

جنگو (django) و مزیت های آن

ادمین

خوشحالم که مورد پسند بوده . موفق باشید.

جنگو (django) و مزیت های آن

ادمین

خوشحالم که مورد پسند بوده . موفق باشید.

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

1