فهرست الگوریتم‌های گوگل

فهرست الگوریتم‌های گوگل
  • طراحی سایت اصفهان سایت-سئوی سایت در اصفهان-خدمات سئو در اصفهان
  • 1400/11/25

فهرست الگوریتم‌های گوگل

با انواع الگوریتم های گوگل آشنا شوید 

واژه الگوریتم بیشتر در مباحث ریاضی و برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال الگوریتم‌ها در اکثر کارهایی که ما انجام می‌دهیم حضور دارند. شاید اگر با تعریف الگوریتم آشنا شوید حضور الگوریتم را در زندگی خود بیشتر حس کنید. با ما در ادامه همراه باشید تا در ورد بحث داغ و جذاب الگوریتم های گوگل بپردازیم .

الگوریتم فهرستی از دستورات و قوانین است که یک کامپیوتر برای اجرا و تکمیل یک وظیفه باید انجام دهد. الگوریتم‌های گوگل سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که به گوگل در پیدا کردن و رتبه‌بندی مرتبط‌ ترین صفحات برای عبارت جستجو شده کمک می‌کنند. در واقع کل سیستم رتبه‌بندی گوگل از چند الگوریتم ساخته شده که هر کدام چند فاکتور مختلف درون یا برون صفحه را در نظر می‌گیرند .یک جوک هم بین برنامه‌نویس‌ها باب شده که می‌گویند در واقع وقتی توسعه‌دهنده‌ای قصد نداشته باشد به دیگران بگوید چطور چیزی را طراحی کرده از واژه الگوریتم استفاده می‌کند!

روش‌های سئوی سایت دائماً در حال تغییرند؛ به همین دلیل است که سئو سایت در سال ۲۰۲۰ با سئو سایت در سال ۲۰۱۰ بسیار متفاوت است و همه این‌ها به خاطر این است که گوگل و همه موتورهای جستجو الگوریتم‌هایشان را دائماً به‌روزرسانی می‌کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را مطابق خواست و نیاز کاربران ارائه دهند.

در همین زمان گوگل علاوه بر به‌روزرسانی الگوریتم‌های قدیمی الگوریتم‌های جدیدی را نیز معرفی کرده است که هر کدام وظایف مشخصی بر عهده دارند. برای مثال در جدیدترین اقدام گوگل فاکتور Page experience را معرفی کرده است و قرار است در سال 2021 راه‌اندازی شود. این فاکتور به تجربه کاربران سایت شما مربوط می‌شود؛ اینکه آیا این تجربه برای آن‌ها خوشایند بوده یا نه.


مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل که باید درموردشان بدانید (باغ وحش مجازی گوگل)
به طور کلی به‌روزرسانی‌های گوگل به دو دسته به‌روزرسانی‌های بزرگ و به‌روزرسانی‌های کوچک تقسیم می‌شوند. این به‌روزرسانی‌های کوچک گاهاٌ چند بار در روز هم رخ می‌دهند اما اثر آن‌ها به اندازه‌ای نیست که ما متوجه تغییر خاصی شویم. از طرف دیگر الگوریتم‌های بزرگ موتور جستجوی گوگل سالانه رخ می‌دهد و به قدری سر و صدا می‌کند که حتی گوگل هم آپدیت جدید را تأیید و نامی را برای آن انتخاب می‌کند.از آنجا که اکثر اسامی الگوریتم‌های ابتدایی گوگل از روی حیوانات گرفته شده بودند بسیاری آن را باغ وحش مجازی گوگل نامیدند.
بسیاری از الگوریتم هایی که از سمت گوگل معرفی می شوند تاثیر مستقیمی روی وضعیت ترافیک وبسایت شما دارند. البته نمی‌توان به قطعیت گفت که تمام این الگوریتم‌ها به طور مستقیم با سئوی وب سایت شما در ارتباطند. اما بهتر است به عنوان یک متخصص سئو همواره از آپدیت‌های جدید الگوریتم‌های گوگل باخبر باشید. در ادامه فهرست الگوریتم‌های گوگل را با هم می‌بینیم و درباره بعضی از آنها توضیحاتی را خواهیم خواند.

الگوریتم پاندا
الگوریتم تازگی محتوا
الگوریتم ونیز
الگوریتم پنگوئن
الگوریتم دزد دریایی
الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم کبوتر
الگوریتم موبایل گدون
الگوریتم Payday Loan
الگوریتم رنک برین
الگوریتم موش کور
الگوریتم مدیک یا طبی
الگوریتم برت
الگوریتم رقص گوگل
سندباکس گوگل
الگوریتم MUM
الگوریتم موبایل فرست ایندکس

در پایان این قسمت از مقاله باید اشاره کرد که :

بسیاری از متخصصان سئو زمانی که می‌بینند ترافیک وب سایت به طرز غیرقابل پیش بینی کننده‌ای کم شده است، اول از همه به سراغ مسائلی چون اسپم بودن، بررسی بک لینک‌ها یا سئوی داخلی وبسایت می‌روند. در حالی که یکی از مواردی که ممکن است در نظر نگیرند آپدیت‌هایی است که گوگل برای الگوریتم‌های سئوی خود می‌دهد.در مقالات   بعدی به معرفی و شرح وظائف هر یک از الگوریتمهای ذکر شده میپردازیم با ما همچان همراه باشید.

 


الگوریتم گوگل 

آخرین الگوریتم گوگل

افزایش بازخورد سئو

  • بازدید: 271
  • پیام: 0

نظر دهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد *

4